Projekt omtapetsering av vardagsrum fortgår än...

I höstas påbörjade jag renovering vardagsrum med en välbehövlig om-tapetsering. Jag var så superless på mina dåvarande tapeter i terrakotta.
Idag är tre av väggarna inte helt vita men nästintill och en vägg i en läcker
brun fondvägg.

Sen ville det sig inte bättre än att min gamla tv dog i vintras och plasma-tv:n gjorde sitt intåg hos mig. Det ena gav det andra. Den nya "monstret" rymdes
inte på den gamla tv-bänken och vips var projekt möbelbyte igång. Bokhyllan såldes och en ny har sakteliga fått "mogna in".

Efter en hel del av måttande, våndan och beslutsångest var så inköpslistan klar. Ordnade med släp och drog iväg de 13 milen till närmaste IKEA. När jag äntligen bestämt mig för hur jag vill ha det så vill jag också få det klart. NU!!
Inte om flera månader. Men så lätt är det inte.

En bokhylla Billy med vitrindörrar och ett par extra glashyllor och belysning samt ett par 4-lådors höga byråer i deras stora collection Malm.  Men till min fasa fanns nästan ingenting hemma!
Bara att gilla läget och sen börja bevaka de saknade delarna via deras hemsida. Slut, slut och åter slut... min veckolånga väntan kändes oändlig. I lördags kom äntligen det positiva svaret. Med glädje planerades en ny tur nästa dag (ska ju helst passa med övriga aktiviteter). Bilen packades och jag kunde konstatera att vi skulle klara oss utan släp innan jag snabbt slog igång datorn för en sista lagerkoll. SLUT!!! Bah...över ett dygn.... vilket tryck.... eller vem har egentligen hand om inköpen kan man undra. Så snopet!!
Har nu åter fått ett positivt lagersaldo. :) Tyvärr hinns det inte med en tur på
26 mil fram och åter innan helgen.

Så här i efterhand inser jag att det sällan handlar bara om att tapetsera om.

Hmmm... behöver inte hallen tapetseras om...


Kommentarer
Postat av: Jens

Kan man inte boka? Hylla alltså.

2007-08-29 @ 15:53:39
Postat av: Syrran

Du kan ju testa med att fråga Anna! ;)

2007-08-29 @ 15:59:27
Postat av: Syrran

föresten, får vi se en bild när det är klart??

2007-08-29 @ 16:02:39
Postat av: Nica

Tyvärr går det inte att boka mer än att beställa... men då går man ju miste om ev andra fynd på plats. :)
Jaaa, fråga Anna... hon är klok hon. :)

2007-08-30 @ 09:11:58
Postat av: Sonja

Det finns andra som säljer hyllor också...

2007-08-31 @ 10:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0