Katalogisering

Cd-box
Jag gillar ordning och reda. Tillämpar det allt som oftast (mellan varven i alla fall). =)
Vissa perioder blir jag ännu lite extra energisk och passar på att se över arkiv och förråd.

Under dessa ledigdagar passar jag bl a på att
se över mina cd-skivor. Istället för att ta en massa plats i utrymmeskrävande cd-fodral plockar jag in skivor och tillhörande häften
i en box med hängfickor jag kommit över.
Ca 200 skivor i ett utrymme om 25 x 50 x 20cm (d x b x h). Bara ett fodral tar ju annars 1 cm i utrymme. Tack JK för tipset!


Under mellandagarna har jag dock träffat min överman. Var in i en klädbutik på en mindre ort längs norrbottens kusten. En butik som verkligen skulle behöva flera slängar av min sorterings iver. Ägarna har definitivt behållt varenda plagg i varenda storlek som de inte lyckats sälja under åtminstone de sista 25 åren!!
Mer än överfulla klädsnurror och ouppackade kartonger längs golven. Längst in i butiken kommer man inte ens emellan dessa klädsnurror/hängare. Inte ett plagg intill ett annat likadant plagg. Ingen plaggsortering med olika storlekar där inte. Jag blev alldeles matt av synen. Ångrar att jag inte hade kameran med mig.
Å andra sidan är jag lite osäker på om jag vågat fota med blixt så ägarna förstått jag jag pysslade med.

Kommentarer
Postat av: maria

Ätligen en vän av ordning!! :)
Var sak har HELST sin plats!!
Ha en toppenlördagskväll!

2007-12-29 @ 17:20:36
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Syrran

Det känns aldrig som om jag kommer ned till den nivån, här får man plocka efter barnen hela tiden...

2007-12-30 @ 09:41:08
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Carina

Detta skivprojekt tog 1,5 dag. Så skönt att ha fått ordning och mer plats genom denna lösning.

2008-01-01 @ 14:39:32
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0