Stegräkning

Lånade under 1 månad stegräknaren av min syster. För att se vad man gör under promenadrundorna respektive helt träningsfria dagar. För skojs skull.

Med minnet att en viss Skipper (mat och träningsguru på en av tv-kanalerna) menade att man bör avverka 10.000 steg per dag för att BEHÅLLA sin vikt.
Mer därtill och man önskar gå ned en aning.

Normala träningsfria dagar hamnade jag på ca 3.500 steg. Enkelväg hem från jobbet räntade 5.450 steg på knappa 5 km.
Det krävs alltså en mil om dagen för att lyckas nå de ordinerade 10.000 stegen! Minns att jag som duktigast lyckades under en dag sno åt mig över 12.000 steg. Denna lilla grunka var dock lite kräsen och på senare tid blev den mer liggande hemma på hallbordet då den stannade om den hamnade lite på sniskan. Den krävde upprätt läge för att ticka på. Den kräsne lille krabaten... :S

Stegrekord

Kan med facit i behåll meddela att de rekommenderade stegen endast klarades de dagar jag prommade, vilket tyvärr blev alltför sällan under denna månad.
I stället för träning har istället rensningar hemmavid och jobbet krävt sitt så här
i slutet av året. Å julbestyren så klart...

Men snart nalkas ett nytt år och då j-klar. Men först ska julmiddagar, födelse-
dagsfika och glöggprovning avklaras. Efter all jul- och nyårsmat brukar jag bli
superpeppad. Varför inte en glöggkväll redan på lördag??

Kommentarer
Postat av: Sonja

Har önskat mig en i julklapp... Det blir nog svårt med 10 000 steg/dag.
Men desto intressantare vid de större arrangemang vi har på jobbet. Med tanke på hur ömma och onda fötterna brukar vara efter arton timmars arbetsdag, trots bekväma skor...!
Så jag hoppas jag får en julklapp.

2007-12-06 @ 10:39:55
Postat av: Malin

10000 steg per dag för att behålla vikten?? Jösses man blir rädd när man tänker på hur man kommer att se ut om några år med det genomsnittliga antal steg jag presterar.

Sonja önska inte stegmätaren på bilden den är ganska känslig av sig...
Syrran du borde vänta lite m glöggprovningen - say no more...

2007-12-06 @ 17:47:58
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Carina

Sonja, För er som går mycket i tjänsten borde företaget erbjuda skattefri fotmassage. Varför inte även en stegräknare också? Många steg tappar man då den inte är i helt upprättläge... känslig som tusan!
Syrran, Dagsformen får bli avgörande ang glöggprovningen. Är bl a så nyfiken på de fem årgångsglöggen i små flaskor jag kommit över.

2007-12-07 @ 11:12:38
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0