Dagens gourmetlunch

En fredag i månaden besöker jag tillsammans med ett par arbetskollegor en finare lunchrestaurang. Idag letade vi oss ut till Gammelstads Kyrkby.

Inredning i valnötDagens fiskmeny
Saltpocherad blåkveite serverad med smörad hummer/rosmarinbuljong, potatis/anjovis-otto smaksatt med västerbottensost samt ett flatgrillat vitlöksmarinerat scampispett!!
Kaffe och husets tryffel till efterrätt!

Menyn är lika svårläst som svårskriven.
Man får allt fundera efter varje ord för att få sig en uppfattning vad man beställer.

Restaurangen ägs av en norrman och en engelsman (!) och ligger lite anonymt längs vägen upp till Gammelstads kyrka.
Modernt inrett i valnöt och med bara 40 platser. Det gäller att boka bord om man inte vill riskera att få vända i dörren. 

Fin personal, en fantastisk kock och ett vackert upplägg. Fisken var gudomligt god. Den smälte verkligen i munnen... och jag som aldrig tidigare har förstått detta uttryck. Inte förrän nu. =)

Jag kan med värme rekommendera gourmetrestaurangen Kyrkbyns Kök & Matsal (bild från hemsidan).

Smaklig måltid!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Där var vi i somras, på deras terass, en kanonvarm sommarkväll (en av de få)och avnjöt en trerätters gourmetmiddag som gubben fått i 40 årspresent, presenten inkluderade barnvakt! Det var lyxigt värre. Jag håller med dig om att maten var suverän!!!

2007-11-09 @ 17:58:59
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0