Hej... mitt vinterland

Det är mörkt när man stiger upp, när man far till jobbet och även när man ska hem igen. I natt kom då äntligen snön. Det var ljuvligt att stiga upp i morse och se hur snön dinglade ned till lyktstolpens ljus. Flingor så där stora som det ska komma på julaftonen. Anledningen till att man orkar med detta mörker är just den rena och vita snön som vi har som förmån att få här uppe i norr. På eftermiddagen klarnade sedan upp. Så vackert!

Gick hem från jobbet idag. Jag bara njöt!! Så underbart att gå på packad snö i
ca -5 grader. Stjärnklart och med mp3-spelarens musik i öronen. Knappt 5 km eller närmare bestämt 5.450 steg.
Jag har lånat min systers stegräknare för att få en uppfattning om hur mycket jag rör mig om dagarna. Intressant avläsning kan jag lova, trots att det bara är min andra dag med den lilla prylen.


På hemvägen
Mitt promenadstråk längs Lulsundskanalen

Kommentarer
Postat av: Syrran

Gillar bilden!! Hoppas man får fota fina vinterbilder i helg!

2007-11-08 @ 20:48:50
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: maria

Avis, avis!
Det är så här års jag funderar på att flytta norrut. Det finns inget vackrare är en gnistrande, solig vinterdag.
Må gott!

2007-11-09 @ 06:54:56
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0