Kulturell...

Ikväll ska travvinsten investeras i lite kultur!

Det visar sig att jag blivit en flitig besökare utav Kulturens Hus i stan. Bygget har inte ens varit i drift i ett år än och nu är det fjärde gången inom loppet av sju månader ska jag inta stora salen! Faktiskt... inte illa pinkat av en annars inte så kulturell tjej. Denna kväll tar jag med mig J.

314820-94Onsdag 14 november, kl. 19.00, Stora salen - Shirley Clamp
Med tre succéalbum i bakfickan och ett egenhändigt nyskrivet album, som släppts i oktober, ger hon sig för första gången ut på konserthusturné.
Hon kommer att, tillsammans med sitt band, bjuda på massor av härlig musik, humor och personlighet i ca 1,5 timme.


Ser framemot en trevlig kväll... vi hörs!
 ---------------------------------------------------------------

Det blev in fin kväll igår. Shirley var tillbaka i Luleå där hennes resa började för fyra år sedan i och med en deltävling i melodifestivalen. Året efter slog hon igenom med "Min kärlek" i samma tävling.


Shirleys konsert

Upplevde föreställningen riktigt intim då hon berättade och bjöd mycket av sig själv, upplevelser och ironi mellan låtarna. Vilket även bidrog till att låtarna fick en djupare innebörd såsom "Mina minnen", "Ett hus på stranden" och "Som man bäddar får man ligga". Jag gillar hennes personlighet och röst.


Hon poängterade att hon är en vanlig tjej och Shirley
gärna vill fortsätta att vara det. Gärna för mig.

(Återstår att se om man kommer att uppskatta hennes dop- eller bröllopssång någon gång i framtiden.)


Publiken fick hon med sig inär hon levererade de mer up-tempo låtarna och schlagersmedleyet så klart


Lyssna på din mamma Shirley. Hon verkar vara en klok kvinna...  ;)


Roligt när det händer saker i stan.
Betyg: CCC +


Kommentarer
Postat av: Syrran

Nu sitter du precis o njuter av Shirley, hoppas det är bra! Tur att det trots allt gick bra när du druttade i trappan igår! Ja den är svinhal emellanåt... :(

2007-11-14 @ 19:18:02
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Syrran

Roligt att det var bra!

2007-11-15 @ 15:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0