Riktig vinter - yeah!!

I söndags och natten till måndagen kom ytterligare snö. Sen har kvicksilvret krypit nedåt.
Snötyngd gran
-15 grader och 15 cm snö ute.

Det knarrar under skorna när man går.
Det biter i kinder och öron (ja jag hade inte mössan på mig). T o m ögonfransarna vill till
att frysa och bli snövita. Det är med andra ord riktig vinter redan första adventsveckan.
I like it! Det bidrar även med julfeeling.

Trots detta har jag en hurtfrisk kollega som
t o m cyklar! Hur kallt ska inte det vara?
Nej... där går verkligen gränsen. Jag har faktiskt fuskat med buss både till och från jobbet hela veckan.

Den lånade stegräknare får allt vila denna vecka. Får skylla på shoppingpåsarna jag drar hem var och varannan dag nu inför jul.


Insnöad cykel

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja riktig vinter skall det va!! HURRA :)

2007-11-29 @ 08:17:36
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Sonja

Ja, det ska knarra under skorna. T o m jag har hunnit med promenader.

2007-11-29 @ 10:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0