Social sporthelg & väck med dåliga samveten

Vilken fantastisk skön och trevlig helg det varit!
Socialt som tusan. Trots att vi var förbaskat trötta i fredags efter både övertid och en hård vecka lyckades vi ta hand om en kompis till J som var i stan om bara för ett par timmar.

Besökte en annan kompis till J som fyllt år i veckan för lite socialt umgänge. Härligt att få träffa hela J:s kompisgäng med respektive. Tror baske mig det
var första gången alla var samlade samtidigt. De är så glada, trevliga och lättsamma. Jag gillar dem verkligen! Det var underbart att få höra att M & A
ska flytta till samma bostadsområde som vi bor på (även om vi är särbos).
Blir så mycket enklare att bara smita över till varandra då. Trevligt! Ser redan framemot början av nästa år. =)

Lördagskvällen hälsade vi på JK för en hel sportkväll. Det började med elit-
seriehockey (Luleå borta mot Södertälje). Efter en kanonstart vände spelet och de gamla usla takterna visade sig. Urk... På något underligt sätt vann de trots
allt matchen! Grattis nu slapp ni hamna sist (!) i tabellen efter resultatet 3-4. Senare fick tyvärr Sverige stryk av Spanien i fotbollens EM-kval (0-3). Uselt spel. Trist avslutning på den sportkvällen. :S

Har även tagit tag i mina dåliga samveten! Äntligen!!
Dåligt samvete nr 1... mina överfulla kontorspärmar som hängt i gästrummet. 
För att inte tala om alla de papper som inte rymts i dem det senaste halvåret. Skönt att jag börjat nysta i denna oreda. 

StyrketräningDåligt samvete nr 2... den uteblivna träningen. Ikväll var jag så äntligen iväg till gymmet! Under hela dagen har jag varit både inställd och inspirerad inför detta besök. Följde inte frissans råd utan traskade bara in, checkade in och böt om. 15 min uppvärmande jogging på löpbandet (jag orkade) innan jag letade fram mitt program och körde igenom mitt pass.
Allt detta med ett leende på läpparna och med massor av kraft och ork! Var det inställningen, inspirationen eller mitt första pass med mp3-musik i öronen som bidrog? Det gick så lätt,
trots att jag inte styrke tränat sen den 6 mars! 
Skönt även att inse att styrka finns så jag slipper börja om från början! Happy me. =)

Nu återstår det bara att se vilken grad av träningsvärk som kommer att slå till...


Kommentarer
Postat av: maria

Pumlor???
Vad duktig du är som har " tagit tag" i det som bör tagas tag om..!! Efter träningen mår man ju så bra.
Blommgrejjerna på väggen finns i guld och svart. Jättelätt att få dit och ta bort. Lämnar inga spår på väggen.
Må gott!

2007-11-18 @ 21:05:29
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Syrran

Äntligen tog du dig till gymmet! HURRA! Själv har jag träningsvärk fr promenaden m sonen! Behövs inte mycket..

2007-11-18 @ 22:38:34
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0