50 års fest... dag nr 2

Jaa.. då ska veckans alla festligheter avrundas. Ikväll är det dags för 50-års firande dag nr 2. Igår blev det en lugn och trivsam tillställning på chefens
"öppet hus" för leverantörer och samtliga anställda. Lite dålig uppslutning...
av det jag såg men så kom jag dit mitt i allt. Vet att folk redan hunnit komma
och gå innan min ankomst.

Ikväll  väntas 80 personer. Chefens familj, syskon och de närmast anställda
med sina respektive ska mingla och umgås. Bordsplacering och finkläder vankas. Festen startar kl 19... om timme alltså. Med andra ord är det bäst att sätta fart.

Tjing!!

En kort resumé från gårdagskvällen

Massor av folk och lite trevande start med mingel (inte min grej). Vid "dusch-bordet" hittade vi så våra platser och en kort presentation av alla inbjudna tog vid. (T o m en förlovning i sällskapet deklarerades!)
Innan middagen tog sin början fick vi lära känna födelsedagsbarnet lite extra via ett bildspel. Massor av oavslutade projekt var en gemensam nämnare. Är glad att vi fick kollegan Lars med respektive till bordet. Det övriga sällskapet var rätt åldersstiget och lite finare folk. :S 

Lite oro i leden då kyparen skulle hälla upp ett glas vin till maten och skojade:
- Du tål ju vin. Det minns vi från igår.
Lyckades dock lugna J:s skärrade blick. Han visste ju hur nykter jag kom hem kvällen innan. :S

En del telegram lästes upp från politiker och kändisar från jordens alla hörn. :)
Trots en gedigen umgängeskrets är bekantskapskretsen inte riktigt så stooor.

En "malmbergspåg" hade vägarna förbi festen och spexade till riktigt bra i det "röriga" sällskapet. Spexet avrundades med ballongdansen innan den riktiga dansen tog vid till levande orkester. Ett numera uppsluppet gäng dansade polishen av dansgolvet. Både jag o J var uppe i omgångar. Vart tog tiden vägen? Roligt att få umgås med sina kollegor utanför jobbet och i uppklätt och uppsluppet tillstånd. Tack J för att du ville följa med.

Kvällen blev riktigt lyckad! Hrmpf... är det en analkande träningsvärk i kroppen?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Var det trevligt igår??

2007-10-21 @ 08:39:14
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Syrran

Dans är INTE bra, klarar du dig m lite träningsvärk kan du vara nöjd ! ;)

2007-10-21 @ 19:32:04
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0