Bonderi, grannfejd och ensam mamma

Ny vecka betyder förutom jobb, träning och hemmafix även slappa stunder i soffan. Bjuder på de lättsamma tv-program jag kikar på under veckans gång.

Tisdag kväll brukar jag slöttitta på grannfejden. Helt sjukt vad grannar kan ställa till det för varandra. Vilken mardröm att som villaägare få en ny granne som inte kan vara sams med någon utan kör sitt eget race utan att visa hänsyn. Inte ovanligt att osämjan håller på i flera år .... tragiskt! Oftast tills att endera parten väljer att flytta.

Tisdagskvällens höjdpunkt är ändå Desperate Housewives kl 21 i kanal 5. Roligt att följa rikemans kvinnorna som bor på samma gata och deras eskapader.

Onsdagar kl 20 sänds Bonde söker fru. Fredrik, Karl-Petter, Anders och Susanne är fyra bönder som söker en respektive. Fyra väldigt olika bönder. Den förste
så fruktansvärt blyg, den andre så där bus-snygg, den tredje är programmets snygging och den fjärde med glimten i ögat. För att de utvalda ska lära känna
bonden gäller det att kliva fram och ta för sig. Något som inte kan ske utan de andra tjejernas avundsjuka då alla vaktar på varandra. Helt sjukt! Ta för er då och sitt inte där och gnäll...

Om fredagarna går IDOL. Har dock gett upp programmet då det inte håller samma klass som ifjol. Förstod att det skulle bli svårt... ; )

Om söndagskvällarna gillar jag att följa de ensamma mammornas jakt efter den nya kärleken. Tyvärr sänds det sista avsnittet kommande söndag. Lite som bonderiet men med en skock barn istället för djur som jobb/fritidssyssla. För att citera ett humorprogram:
- Jag trodde hon skulle vara ensam. Men hon omges ju av en hög av ungar. =)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Du råkar inte ha spelat in "ensamma mamma" programmet fr igår? Givetvis missade jag det...trots att vi var framme i god tid.

2007-10-29 @ 19:50:27
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Nica

Nej, tyvärr. Jag o J har i helgen hållit på att koppla om våra boxrar, dvd:n o dylikt. Blev klar först idag. Men jag vill minnas att programmet sänds i repris någon gång under veckan. Såå... håll utkik!!

2007-10-29 @ 19:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0