Dröm-huset

I morse vaknade jag och mindes att jag drömt att jag/vi blivit husägare. Det är väldigt sällan som jag minns om/vad jag drömt om på natten. Men denna dröm minns jag t o m i detaljer.

Ett tvåplans hus där övervåningen var fint men med ett gammalt kök (typ kokvrå) bestående av något enstaka skåp och en liten delad kyl/frys från 50 el 60-talet inrymt i en skrubb till stora delar utan golv. Jag som vill ha ett stort och öppet kök. 

Nedervåningen fullständigt oinredd stod som på pålar med stora öppningar i fasaden. Bara att kliva in utifrån. Grusgolv och med det slagna golvet på övervåningen väl synligt nerifrån. Ingen isolering eller redig stomme mellan våningarna. Minns att jag bekymrades för golvdrag på övervåningen inför den analkande vintern. Ja konstigt vore det väl annars...

En stor och fin hörntomt bestående av en enorm gräsmatta med flera stora ofräscha komposter. Stora ytor av gräsmattan var mjuk, blöt och sunkig. På köpet följde den risigaste gräsklipparen jag någonsin skådat...  i sämre skick än min nuvarande rostiga handjagare. Vill i verkligheten inte ha en alltför vräkig tomt.

Tyvärr ett riktigt mardrömshus visade det sig. Huga... 

Blev dels förvånad över min dröm då jag/vi ligger lite lågt med ev husköp just nu
(är knappt in på Hemnet, vilket var mitt stora intresse under hela sommarhalvåret) och dels på det överraskande risiga skicket då jag/vi inte brukar lämna nått åt slumpen då vi kikat på ett ev gemensamt boende samt att vi vann en budgivning. 
(Harkl... inte konstigt med tanke för vad vi fick för pengarna.) 

Vet inte hur jag ska tolka denna mardröm?? :S Kanske lika bra att fortsätta som man har det idag utan både utveckling och överraskningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0