Övertid, föräldrar på besök och promenadrekord!

I veckan har det varit fullt upp sedan hemkomsten från resan. En del övertid på jobbet (man är inte ostraffat ledig) samtidigt som revisorn varit på  plats för revidering av bokslutet. Dessutom var föräldrarna på besök över en dag i veckan. Tack och lov hann jag träffa dem efter jobbet trots lite övertid... de har ju tyvärr alltid så bråttom hem. Roligt också att de hann förbi i min lägenhet. Det har ju hänt en del där sen de sist hade vägarna förbi. :)

Sen får man inte glömma bort att röra på sig också. I veckan slog jag mitt rekord i promenadsträcka... hela 12 km och dessutom i ett vettigt tempo! Ok, det gjorde aldrig ont i benen men 6 km/timmen är ändå skapligt... inget hasande i alla fall. Gissa om benen kändes som spagetti när jag väl nådde hemmet? Dessutom hade jag tagit med mig mp3-spelaren och tydligen dragit åt den lite väl hårt över armen, vilket medförde stasning och 25% större fingrar på högerhanden och svårigheter att knyta ihop handen efter två timmars promenad. Men det gick ju ned över natten.

Varför är det så svårt att klä sig rätt? Insåg rätt snabbt att jag hade klätt mig för mycket för att hålla igång. (Missbedömer visst kylan efter utlandsresan). Efter 30 min var jag tvungen att ta av mig en fleecejacka efter vägen. Gömde den lite diskret i en känd brevlåda som passerades. Ett nödvändigt drag som sen resulterade i ytterligare en tur med bilen för att plocka ihop efter mig. 
En nödvändig och väldigt skön promenad.

I morse var det kallgrader -5! Ännu ett nytt rekord under hösten... tyvärr inte av det trevligare slaget. Vintern är verkligt i antågande nu. I sydligare delar av landet har det t o m fallit snö i veckan! Brrr... nu är det verkligen kallt!

314820-60

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jasså det var minus fem, jag som trodde det var 4,5 plusgrader i morse, insåg mitt misstag när jag kom ut men då fanns inte tid att vända tillbaks o hämta varmare kläder till sonen..fick dåligt samvete när jag såg andra barn komma i täckjackor o byxor...
:S

2007-10-12 @ 11:59:43
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0