Uppvaktningar

Kan inte glömma ett par episoder från helgen, varför jag väljer att skriva av mig dem...

Uppvaktad i dubbel bemärkelse utav charmörernas charmör. Åtminstone är det vad personen ifråga verkar tro om sig själv. Kollade läget redan under fredags-kvällen:
- Är du bortgift?, frågade han mig när han av någon anledning skulle krama om mig och kollegan när vi tackade födelsedagsbarnet för "öppet hus" kvällen.
- Nej
- Bra för jag är singel.
Va?? Han skulle kunnat vara min pappa!! Gammal och gigantisk! Stor på alla sätt och vis. Inte i min smak överhuvudtaget och inte aktuell för fem öre. Är ju inte singel precis. Sååå... bevisligen kan inte ens den som badar i pengar kan få allt.

I lördags fortsatte det. Lyckades nästan undvika att bli uppbjuden så när som på när taxin redan var beställd och orkestern var inne på kvällens tre sista låtar. Hann inte vika undan och ville bara sjunka genom golvet när han överraskade mig bakifrån. Väl på dansgolvet ville han stajla genom att snurra iväg mig, trots att jag inte dansar utan en ordentlig styrman. Något jag helt lugnt förklarade för "frankenstein" med ansiktet i höjd med hans bröst... med ytterligare överraskningar till följd. Hu...

Även J blev uppvaktad och nästan avklädd. Åtminstone var en viss frökens fingrar snabba att hjälpa honom att knäppa upp ett par knappar på skjortan när kavaj och slips åkte av inför ännu en tur på dansgolvet. Fler försök gjordes men utan resultat där. Hehe...

Trots dessa missöden tror jag J uppskattade att följa med mig på helgens festligheter med jobbet. Men nu lär det dröja innan utomstående bjuds in till
våra tillställningar... lugnast så.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Det är väl roligt att bli lite uppmärksammad? ;)

2007-10-23 @ 07:09:25
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Nica

Förvisso.. med måtta.

2007-10-23 @ 20:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0