Grattis ... Emil 2 år

J och jag var på 2-års kalas i söndags eftermiddag. M och R:s son Emil var allt lite blyg till en början trots att han väntat på vår ankomst.

De i köket så duktiga M o R hade bakat i massor!! 7 sorters små kakor, 2 sorters mjukkakor, supergod kladdkaka och en stor tårta utav tårtbotten, maräng, jordgubbar, grädde, frukt och godis. Naturligtvis prydd med ett par ljus som Emil så stolt blåste ut.

Men, oj, oj, oj... alla dessa leksaker som låter så förskräckligt! Förstår verkligen föräldrar som inte vill ha ljudande leksaker till barnen. Inte konstigt att barn får dålig hörsel av dessa entoniga ihärdigt tjutande ljud från fullstora motorcyklar, radiostyrda traktorer, dinosaurier, m m. Verkar inte finnas EN leksak nuförtiden som inte går på batterier och ljuder så obarmhärtigt. Inte undra på att alla blir trötta. Att föra ett samtal utöver detta var verkligen en konst. Ibland är det bra att kunna läsa på läpparna.

Förstod att vår ficklampa och kvalitetsryggsäck som presenter uppskattades. Gillar att ge nyttosaker. Det känns så mycket bättre.

Underbara människor! Tack för fikat som var gudomligt!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jasså ni var oxå på småbarnskalas i helg! Det som slog mig är vad mycket dyra och fina presenter de små liven får!!! Jag tyckte ni gav en bra present, förstår att föräldrarna och säkert sonen uppskattade den. Hihi inte alltid barnen uppskattar nyttoprylarna lika mycket som föräldrarna, minns du Arres min o kommentar i julas??? Han pratar om det än m glimten i ögat!

2007-09-24 @ 16:37:13
Postat av: Nica

Man måste ju få skämma bort de små lite. Det sker ju bara ett par gånger om året.
Nyttoprylar till en 4-åring... Arre ja, hahaha. Om jag minns! Kommer aldrig att glömma. Han är så öppen, glad och ärlig. Hur tänkte moster egentligen? ;)

2007-09-26 @ 08:55:56
Postat av: M&R

Tack för dom fina presenterna vår son fick av er. Dom kommer han ha mycket användning för. Håller med dig om att dagens leksaker låter lite väl mycket. Det var roligt att du och J tyckte om fikat:-) Hoppas ni får en trevlig resa är inte alls avis;-) Vi är glada att J har träffat dig, det är han värd.

2007-10-01 @ 22:20:47
Postat av: Nica

Roligt att ni kikade in hos mig och tack för att ni ides ta er tid att skriva.
Man ska dock komma ihåg att ingen är felfri. :S Men jag är glad att jag träffat honom!

2007-10-08 @ 19:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0