Strålande höstdag full med energi & inspiration

Idag är det en fantastiskt strålande höstdag. 13 grader varmt och solen skiner från en knallblå himmel. Inte ett moln! Vissa blad på lövträden har börjat skifta i gult. Vattnet lockar lite grann trots att bryggorna tagits upp på land.
Jaaa.... det går inte med ord att beskriva denna ljuvliga dag.

En dag man skulle varit ledig och varit ute med kameran. Synd att den blev 
liggande hemma. Synd också att man sitter inomhus på jobbet.

Hösten är en tid då jag har så mycket energi. Antar att det har att göra med att man lämnar den slöa sommaren bakom sig och vill börja få saker gjorda. Nu blev det inte så mycket sol och bad i år. Eller är det helt enkelt den tunna och höga luften som bidrar?

Ifjol höstas hann jag med massor. Bytte blomjord på mina krukväxter (ja, jag vet att man ska göra det på våren men det är lättare att grisa utomhus), målade sidoplanket på altanen, behandlade både utemöbler och altan, plockade och rensade ett antal olika bärsorter samt hann med 2/3 förrådsrensning.
Detta innan jag rev vardagsrummet...

Minns att min granne ovan reagerade ett antal gånger på mina ständiga projekt. Ett par gånger var hon rent orolig över hur mycket energi jag hade trots att jag precis kommit hem från jobbet  (där jag förövrigt jobbade långt mer än 100 %). Vart hon än tittade var jag; på framsidan, på baksidan eller i förrådet jäms med hennes lägenhetsdörr.

Nu är det snart helg och jag har massor av planer.
Återstår att se vad som hinns med.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Här är vi inte lik varann, jag har mer energi på våren!

2007-09-07 @ 14:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0