Komma till ro

Kunde inte komma till ro igår kväll. Ni vet hur det är när kroppen skriker efter vila och sömn men det går inte. Irriterande. Klockan tickar vidare. 
Tänder lampan och läser vidare i boken "Flickan som lekte...". Hör så småningom ett klickljud och sedan hasande steg. Glup...

Tittar upp från boken där i min ensamhet i sovrummet. Dörren är nästan till fullo igendragen. Vad händer? Är det J som kommit över för att överraska mig?
Väntar och lyssnar.... TYST. Ingen som dyker upp vid sovrumsdörren. Vad??
Är det någon som observerat att det lyser i sovrummet trots allt? (Mörkläggningsgardinen i fönstret kan ju lura utifrån sett) Tittar mig omkring. Lägger tyst ifrån mig boken. Vad har jag för tillhygge? Måste göra en check av lägenheten. Inget i nattduksbordslådan. Äsch.
Ögonen fastnar på ett par tunga kosta boda ljusstakar på byrån. Smyger mig upp, tar den ena av ljusstakarna i höger hand och tassar iväg.

Likt en tränad spion skjuter jag snabbt upp sovrumsdörren, tänder ljuset i intill-liggande vardagsrum. Ingen där. Fortsätter mot hallen med den tunga ljusstaken högt i höger hand. Redo att klippa till. Ingen där heller. Toan? Nej, inte där heller. Rundar hörnet till köket och så småningom tredje rummet. NADA!
Bara inbillning då! Så oerhört olikt mig.

Börjar undra hur bra det egentligen är att läsa Stieg Larsson boken??


Kommentarer
Postat av: Camilla

Skulle rekommendera lite paus från Larsson. Du vet ju hur knäpp jag blev då jag mötte en "skum" man på min ensamma promenad för ett par veckor sedan. Det är lätt att man hamnar i deckarvärlden själv...
Själv har jag segat lite med sista Stieg, det går inte alls lika fort som de två första. Är på sidan 94.
K R A M och hoppas på en bättre nattsömn för dig i natt!

2008-04-02 @ 21:57:39
Postat av: IBW

Nu är det dags för dig att börja skriva böcker, jag tror du skulle bli en fantastisk författarinna.

2008-04-03 @ 19:10:46
Postat av: Malin

Ja du verkar inspirerad ! av herr Larsson =)

2008-04-03 @ 20:06:44
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Syrran

Du är utmanad av mig!

2008-04-03 @ 22:47:33
Postat av: Sonja

Börjar du få samma problem som min kollega, han har insett att nu måste han göra något åt spöket/spökena i huset...!
Har skyllt på naturliga orsaker väldigt länge men börjar fundera om det inte är andra orsker till hasande fotsteg, dörrar som öppnas och stängs, saker som förflyttas, skor som sprids ut på köksgolv mm.

2008-04-04 @ 13:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0