Lunchskifte

Veckan har verkligen rusat iväg. Fredag och helg igen. Skönt!

Idag på lunchen besökte jag en för mig ny lunchrestaurang i stan. En grekisk sådan. Gjorde misstaget att beställa dagens, vilket var husmanskost. Redan när maten serverades insåg jag mitt misstag. Klyftpotatisen färglös och fläskfilé låg det definitivt inte på tallriken... mer tunna skivor skinka tillsammans med försök till lite sallad.
Man ska alltid beställa restaurangens specialité. Efter några tuggor körde jag ett varv med pepparkaret i ett försök att få någon smak på maten. Omöjligt uppdrag...

Fattade mod till mig och frågade om det gick att få en husets salladstallrik i stället för den serverade maten.
No problem! Fick bara betala mellanskillnaden. Erhöll en enorm sallad istället. Wow! Riktigt storartat!
Tackade så mycket för det extra besväret både när salladen bars fram och efteråt. Bägge parter nöjda tillslut. =)

Brukar ni "klaga" på mat som serverats?


314820-273

Kommentarer
Postat av: IBW

Jag gillar också sallader med fetaost och oliver, men jag blir lite trött på att tugga vid intag av den gröna födan.

2008-04-04 @ 15:55:19
Postat av: syrran

Nej jag klagar sällan, jag är lite feg...

2008-04-04 @ 16:18:31
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Camilla

Nej, jag törs inte heller klaga. Man äter och tiger, men man är ju dum! Skärpning! Nästa gång ska jag också säga till. Man betalar ju för att få mat som smakar bra och då vill man ju ha det också.
Kram, kram!
http://camillaslillablogg. blogspot.com

2008-04-05 @ 22:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0