Boktips?

Under slutet av semestern avslutade jag sista boken om Lisbeth Salander i Stieg Larssons Milleniumserie. Var nöjd med slutet och accepterar att det inte kommer att komma ut några fler böcker.
Nu känns det som att jag inte kan hitta en värdig ersättningsbok. Upplevde ni detsamma efteråt? Har i ett par omgångar ögnat igenom de olästa böckerna i bokhyllorna hemma men hittar ingen bok som känns lockande nog att påbörja.

Jag är egentligen bara en semesterläsare, vilken i o f sig just har slutat. Men jag åker om några veckor utomlands och vill hitta en bra bok tills dess. Gärna något i samma stil som ovannämnda triologi. Bra skrivet, spännande och så pass verklighetsförankrat att det skulle ha kunnat utspela sig i verkligheten.
Ingen science fiction-bok med andra ord. (Ja, jag lovar att jag inte ska jaga några "inkräktare" i lägenheten fler gånger.

Några tips till en kräsen semesterläsare?


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Jag kände likadant efter Stieg.... bäst att läsa något helt annat, en rolig bok och ingen deckare, då jämför man för mycket. Läs något av Emma Hamberg (t ex Brunstkalendern eller Mossviksfruar), eller något med Marian Keyes eller så...

Därefter kan du ta itu med nya deckare. =)

Kram!

2008-08-05 @ 17:36:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Jag känner nästan alltid tomhet efter att ha läst klart en bra bok! Du får släppa Stieg o ge andra författare chansen. Mitt tips är Khaled Hosseinis Flyga Drake o Tusen strålande solar. När du kommit över Stieg tycker jag att du skall läsa Marie Jungsted, har alla böcker utom de två sista.

2008-08-05 @ 17:43:37
Postat av: Carina svarar:

TACK FÖR TIPSEN!!!

Ska se över dem och bestämma mig lagom till utlandsresan.

2008-08-06 @ 12:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0