Fortsatt ledig...

Hemkommen till huset igen efter julfirande och efterföljande helg. Skönt att få strosa hemma också. Jag har passat på att ta ytterligare några dagar ledigt från tidiga morgnar, arbetsuppgifter och dylikt.

Föredrar hellre:


... ledig klädsel och barfota eller med tofflor före arbetsklädsel.
En mindre vacker syn... men bilden får illustrera LEDIGHET. 
(Person på bilden är och förblir anonym.)

... att släcka törsten med julöl efter olika intag istället för luncher på fasta tider.

... att läsa böcker istället för nya avtal och skattebeslut.
Avslutade den femte boken i helgen. Har redan påbörjat den sjätte och sista boken som jag så passande fick i julklapp. 

... att själv se stans hockeylag spela mot Färjestad i morgon kväll istället för att jämt förse kollegorna med matchbiljetter.
Tänk att de ledde elitserien innan gårdagens förlustmatch på bortais!! Inget man kunde ana efter den sedvanliga förlust starten tidigare i höst. Nu ska de hejjas fram till seger igen.

Uppdaterat
Hockeyn gick bra. Bartecho försåg oss med ledningsmål efter 8 minuter. Därefter följde ganska precis en period innan gästerna kvitterade knappt åtta minuter in i andra perioden. I tredje tog åter Luleå ledningen och lyckades med nöd och näppe hålla emot anstormningen från FBK. Seger med 2-1 och tre nya vackra poäng.
Delar andra platsen i tabellen just nu.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Åh, jag är lite avundsjuk, var ju visserligen ledig före jul men den ledigheten ingav inge mys och pys utan mest bara julförberedelser, visserligen i lugnare tempo än om man jobbat.

2008-12-29 @ 13:04:03
Postat av: keb

snygga tofflor må jag säga ..hehe.. hm åtminstonde är dom nog sköna iallafall

gott slut på julen och och året

kram! från moster K

2008-12-29 @ 13:53:53
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Syrran

Livet känns inte rättvist en dag som denna.... :(



Fina bilder fr stugan!

2008-12-29 @ 16:03:44
Postat av: C a m i l l a

Ha ha... ja, visst är det skönt att vara ledig! :)

Kram!

2008-12-29 @ 18:02:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: ibw

Sköööööööönt med lååååååååång julledighet, som jag har. Börjar jobba 7 jan. Sköna tofflor, jag tror att det är J:s fötter, ser ut som så.

2008-12-31 @ 12:24:55
Postat av: Carina svarar:

Sonja, Föredrar ledigheten efter jul. Då njuter man istället för stressar bort den.



KEB, Tofflorna.. ja helt otroligt egentligen att dem "inte kom bort" i flytten. =)



Syrran, Lite orättvist är det allt. Vet hur du sliter. Tack!



Camilla, Blev faktiskt rastlös och gick in och jobbade i tisdags 30/12. Fick bort det jag skulle och tar ledigt fre 2/1 istället. Nu kan jag åter njuta av ledigheten.



IBW, Avslöjar inte toffelbäraren. :)

2009-01-01 @ 13:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0