Bokrea

Inte var dag man vaknar halvfyra (!) på morgonen. Efter att ha vridit och vänt på mig ett otal gånger gav jag helt sonika upp en timme senare.

Har haft en del viktiga saker att ta tag i, vilket är orsaken till min bristande tid och inspiration till bloggning. =( Men nu är ett delmål avklarat (I hope).

Och plötsligt finns det ju tid för bloggning t o m innan jobbet... nu bara två timmar bort. För varför ska man sova bort tiden? ;)

Idag börjar även årets bokrea. Gillar att besöka den, strosa omkring och göra några fynd. I skrivande stund finns vissa funderingar på om jag skulle smita förbi en kort sväng redan innan jobbet. Finns ju liksom tid för det.
Yes... har precis konstaterat att dem öppnar kl 7. Då blir det så! Ska bli roligt att se alla morgontrötta fyndare. ;)

Nu ligger Stieg Larsson triologin risigt till...

Bokfynd

Uppdatering
S*tan i gatan... den lokala delen av den rikstäckande nyhetskanalen var på plats och filmade i morse. Finns inte en människa som gör sig vid den tiden på dygnet. Gjorde verkligen vad jag kunde för att inte hamna framför kameran eller bli intervjuad. Max att jag skymtades vid något bokbord eller bakom någon skylt.
Mitt i all kurragömma lyckades jag roffa åt mig de tre böckerna som snällt fick lov att följa med mig hem.

Kommentarer
Postat av: Jens

Stickan är kung. Jag har tjuvstartat rean genom en förbeställning på Adlibris, bland annat Henrik Fexeus bok om konsten att läsa tankar, fast det kanske man inte ska säga högt, folk vill kanske inte umgås med en efteråt då.. :)

2008-02-26 @ 09:19:08
URL: http://speakeasy.blogg.se
Postat av: Syrran

Blev det några inköp?

2008-02-26 @ 16:26:12
Postat av: keb

Men hallå där bokreabesök på morron!!!??
Du ... är det möjligt att du är släkt med mig??
på morron gör jag nog inte såna beslut
bra om jag kan ta mig till jobbet den tiden
har 2 mil till jobbet
halvvägs är jag alltid lika förvånad att jag övehuvudtaget är vaken redan eller än :-)

2008-02-26 @ 17:00:47
Postat av: Camilla

Usch och fy för att bli filmad...
Ska bli kul att höra vad du tycker om Stieg. Jag har precis läst första kapitlet i första boken. Ska vi tävla... he he... ? Nej, jag bara skojade.
Det ska bli kul att höra om man blir lika fascinerad som de flesta andra av böckerna.
K R A M! ♥

2008-02-26 @ 21:31:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Carina svarar:

Jens, Vore skönt (eller kanske inte) att läsa ändras tankar. Stickan regerar definitivt!

Syster, Inköp visst... kika i min uppdatering.

KEB, Det är en speciell känsla att gå på bokrean på morgonkvisten. Släkt?... stupar i säng betydligt tidigare än dig. Förstår inte nattvakarna alls.

Camilla, Tävla?... finns inte en chans. Är ingen sträckläsare. Antingen somnar jag eller får myrkryp i benen.

2008-03-07 @ 08:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0