Diamantstrateg

Ibland (det händer inte ofta) får jag rycka in som barnvakt åt min systers barn. Igår var det ett sånt tillfälle.

Vilka snälla och skötsamma barn! Antingen har jag varit där alldeles för lite på sistone eller så har mina krav på eget ansvar börjat göra verkan.

5-åringen är en riktigt klurig en. Vi spelade sällskapsspelet "Den försvunna 
diamanten". Han känner numera till att moster går in för att vinna för att lära honom att förlora. Inget curlande här inte...
Medans jag såg till att den äldre systern kom iväg på kvällens träning fick han ställa i ordning spelplanen. Bara att sätta sig till bords och kasta tärningen. Halvvägs genom spelet kunde han inte hålla sin strategi inom sig längre.
Han såg till att jag satte kurs mot Kapstaden (längst söderut på Afrikas karta)
i jakten på prispengar och den försvunna diamanten. Själv höll han sig nära boet i norra Afrika. Det visade sig att diamanten låg gömd just i denna stad... 
så långt, långt hemifrån. Först tillbaka till boet vinner. Jag hade ju ingen chans! 
Strateg redan vid femårs ålder och utan curling.

Den försvunna diamanten

Kommentarer
Postat av: Syrran

Oj så trevligt vi hade på afterworken!! Så bra att du kunde ställa upp som barnvakt. Roligt med ett avbrott i vardagen både för mig o barnen! :) Jag får hitta på ett sätt att tacka dig bättre.
Tyvärr ser det inte ut att bli ngn slalomskola för min klurige 5 åring i helg, han har fått en jätteotäck hosta, kruppliknande skulle inte förvåna mig om han redan har feber..
:(
Så trist, och vi som också skulle uppvakta farmor men vi låter nog bli att smitta ned henne också....

2008-02-01 @ 19:48:39
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Camilla

Mmm, vad mysigt att passa syskonbarn och spela lite spel. :)
Trevlig helg! Kram!

2008-02-01 @ 21:00:42
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Carina

Syster, belöningen var att få umgås med barnen. Vill inte ha något annat!!
Trist med slalomskolan.. hade planerat in ett besök i backen för att titta på. =(

Camilla, visst! De är så charmiga också.

2008-02-01 @ 21:34:34
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0