Inspirerad?

Eco Bloom 4341
Tiden hemma i sjuksängen i förra veckan satte på nytt griller i mitt huvud. Har
till och från varit sugen på att byta fondvägg till de i övrigt ljusblå tapeterna i sovrummet. Lägg därtill inspirationen man fått genom att läsa Camillas blogg.

Full av inspiration äntrade jag i helgen färghandeln. Visste precis vilken tapet jag var ute efter. Den ljusa med blommor som jag suktat efter ett bra tag nu. Fick tyvärr beskedet att tapeten var utgående ur sortimentet. Snabb affär reagerade jag då... tre rulllar tack. Men njet!
Inredningstanten måste varit spyless på den för hon poängterade att den varit mycket eftertraktad, var osäker på om den fanns i lagret och att den kan vara svår att få tag i. Hon fullkomligen vägrade att checka lagret utan prackade istället på mig en helt annan helvit med struktur.
En som inte alls gjorde sig i sovrummet. Poff... där for den inspirationen.

Väntar nu på att den återigen ska infinna sig.

Kommentarer
Postat av: moster keb

oj så fin du i sovrummet gjort
Och det gick
ju som smort..
idérna hon kläckte
under sjuksängens täcke ... :-)

2008-02-21 @ 22:58:42
Postat av: keb

ojsan jag slarvigt läste...
tanten på färg affären till dig väste
till dig sa hon vi har sålt slut på allt
så du får ta det kallt
vänta på nästa inspirations tillfälle.. förhoppningvis ej vid någon sjuk viloställe

2008-02-21 @ 23:11:55
Postat av: Syrran

Vår moster är visst en riktig poet!
Detta var oxå den tapet som inspirerade mig att göra om sovrummet, men nu blev det ju ngn helt annan tapet i slutändan.Spännande att höra mer om bankbesöket.

2008-02-22 @ 07:39:11
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Camilla

Nej, vad tråkigt! Vi var också lite inne på de där blommorna ett tag. De är jättefina! Men det finns såå mycket att välja på, så snart är du igång igen med tapetprover. ;)
Självklart är jag bara hedrad om du använder mig som inspirerande exempel i din blogg. =)
K R A M! ♥

2008-02-22 @ 10:06:23
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: majjanw

Usch för tråkiga/ träliga försäljare!
Men RÄTT tapet kommer nog snart!
Må så gott!

2008-02-22 @ 11:03:10
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: IBW

Vad snyggt det blev. Har också funderat på att måla ´fondvägg i sovrummet och ev i vardagsummet. Men jag är så rädd att jag inte trivs med det.. Vi får se om det blir till hösten. Nu till våren skall jag sy nya limegröna gardiner till kök och vardagsrum och lite nya kuddar
m m. Sovrummet skall få också nya garderiner och sommaröverkast och kuddar förstås.

2008-02-23 @ 11:34:02
Postat av: Carina svarar:

KEB, en poet i släkten!
Syster, mmm... minns att det var du som introducerade tapeten i mitt sinne. =)
Camilla, Den som inspirerar ska lyftas fram. Varsågod!
Majjan, Kändes bara så typiskt när jag väl bestämt mig. Får allt börja vara lite snabbare i svängarna.
IBW, Oj vad mycket projekt du har! Imponeras!!

2008-02-25 @ 08:31:15
Postat av: Malin

Hej.



Jag såg att du hade planer på att tapetsera med en tapet ur Eco Bloom kollektionen med blå/turkosa blommor.



Om det blev den så undrar jag om du inte har någon/nårgra rullar över av den som du kan tänka dig att sälja?



Svara gärna på detta inlägg till min mail: [email protected]



Tacksam för svar!



MVH Malin

2011-02-22 @ 13:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0