Sjuk - jag??

Vem är den skyldige? Vem har blåst upp en ballong innanför mitt huvud?
Är igenstockad i de nasala gångarna, lock i öronen, hostar så det river i strupen, blank i ögonen och allmänt matt och hängig sedan en vecka tillbaka.
Drömmer så märkliga drömmar. Vaknar av att öknen flyttat in i munnen på mig. 
Vaknar och somnar om vartannat på min fritid.

Känner att jag inte längre gör rätt för mig på jobbet. Finns helt enkelt inga krafter kvar längre. Börjar på allvar fundera på att tacka för mig på jobbet, åka hem och bädda ned mig.
Ska bara...

Kommentarer
Postat av: moster keb

men snälla c!
du borde INTE
vara å jobbet!
SESÅ HEM NU!
och kurrera dig och genast!

2008-02-12 @ 11:07:40
Postat av: Syrran

Håller m KEB, det blir bara värre om du inte vilar dig! Se bara på A som vi trodde var frisk och fick bakslag då vi skickade han för tidigt på dagis o skidskola.

2008-02-12 @ 12:32:57
Postat av: Sonja

Just det, ÅK HEM! Du blir fortare frisk av vila hemma än halvblesyrer på jobbet.

2008-02-12 @ 13:46:53
Postat av: IBW

Det enda sättet och bli frisk, det är att vara hemma och vila och koppla av. Fast jag skall inte säga så mycket, jag var också på jobbet trots att jag var rejält sjuk,
gick till doktorn
först på fredag innan helgen och fick utskrivet penicillin för min lunginflammation. Men sedan vilade jag i tre dagar och jag blev frisk.

2008-02-12 @ 19:43:09
Postat av: Carina

Hej allihopa,
Kan meddela er att jag vid lunchtid gav upp på jobbet, åkte hem, fullkomligen stupade i soffan och sov bort hela eftermiddagen. Fanns faktiskt inga andra alternativ. :S

2008-02-12 @ 19:52:54
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Syrran

Bra och kliv inte upp ur soffan för tidigt!

2008-02-12 @ 20:25:31
Postat av: Camilla

Usch, krya på dig riktigt nu!
Stort tack för dina gratulationer på min blogg i går och vad roligt att jag inspirerat dig till rust hemma. =) (Jag som tycker att jag tjatar ut alla med mina tapeter...)
Kram, kram!

2008-02-13 @ 08:15:55
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: keb

BRA C
det tar sig
Krya på dig!

2008-02-13 @ 22:46:07
Postat av: maria

Å, en influensavän :/
Nä, skämt å sido. Hoppas att du nu ligger nedbäddad och kurerar!!
Kram!

2008-02-14 @ 08:48:10
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Syster

Hej Syster
Hur går det är du fortfarande lika dålig?
Jag har börjat bli förkyld... VILL INTE :(
Kolla under mitt Alla hjärtans inlägg, där är svaret på gissningstävlingen!

2008-02-14 @ 08:50:05
Postat av: Carina

Tack för alla ni som verkligen bryr er och som ids kommentera. Det gläder något så oerhört!

Jag kan stolt meddela att jag har varit hemma och vilat mig i hela 2,5 dagar. Det börjar kännas lite bättre. Har fullt med planer för vad jag ska göra när jag blir frisk. =)

2008-02-14 @ 20:10:05
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0