Stimulansbehov

Är en person som behöver känna stimulans.

Detta får jag om dagarna i mitt jobb. Bra chef, lättsamma arbetskamrater och 
mycket givande arbetsuppgifter. Får verkligen sätta mina kunskaper på prov och utveckla redovisningen. Känner att mina åsikter är viktiga och får oerhört ofta gehör för dem. Nästan lite scary... men känner mig helnöjd med resultaten.

Under mina dryga två år (oj vad tiden far) har jag knappt upplevt en tristess.
Varje månad något nytt att bita tag i. Ok, visst har det ibland med nöd och näppe hunnits med.

Skrev helt sonika ned mina arbetsuppgifter och genomförda projekt. Vilken 
intressant meritlista det blev. Speciellt med tanke på hur kort tid jag haft på mig. Men så var utgångspunkten också så manuellt det kunde vara. Har även mycket att tacka min nuvarande kollega som avlastat mig med löpande arbete.
I detta område har jag verkligen inte saknat stimulans. =)


Kommentarer
Postat av: Syrran

Fy jag känner mer stress än stimulans på mitt arbete..så blir det när man inte får förutsättningarna till det nya ansvar och de nya arbetsuppgifter som läggs på en, de bara fylls på hela tiden..aldrig någon avlastning. Spännande att se ur nya chefen kommer att agera framöver.

2008-02-05 @ 14:34:08
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: keb

Härligt att du hittar så rätt i arbetslivet..
jag står inför ett avgörande nu i mitt jobb
får väl se hur det tar sig efter min arbetsprövning
om man ska fixa sig en ny syssla..
lutar ditåt faktiskt..

i så fall inget att göra åt....
bara gilla läget.... som man säger

2008-02-06 @ 00:25:46
Postat av: Carina

Syster, Trist att hela tiden släcka bränder. Roligare att jobba i förbyggande syfte är MYCKET roligare.

KEB, hoppas verkligen att det löser sig med arbetsprövningen. Har du några alternativ till vad du vill göra??

2008-02-12 @ 20:03:17
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0