Ute på hal is

Var och såg stans hockeylag spela mot Linköping igår. Botten mot toppen med andra ord. Måste erkänna att vi gick efter andra perioden.
I första tog de ledningen med två mål (hur det nu kunde gå till). Måste erkänna att det var flyt och tur att det blev så. I andra rasade laget som ett korthus igen. 3 mål emot sig och ett gäng yra höns ute på isen. Kunde senare konstatera att de lyckades kvittera och även vinna (!) i förlängningen. Glömde motståndarna komma ut på plan?

Laget är verkligen ute på hal is. Nya finska målvaktsförvärvet är inget vidare.
Vad gör vi med tre halvdana målvakter? Ställer dem samtliga i mål samtidigt? Dessutom saknar de vilja. Publiken sitter helt matt... inget tryck alls! Jag ids inte längre sitta och titta på eländet. Om de överhuvudtaget håller sig kvar i serien måste något drastiskt ske inför nästa säsong.

Själv vägrar jag att yra omkring på isen likt hockeylaget. Jag har investerat! Köpte mig ett par broddar att dra på skorna. Ok.. jag har blivit tant. Men oj så effektiva dem är! Ljudet avslöjar en. Det låter som att man trampar på popcorn när jag går på ispartierna. Tystare på packad snö. Superskönt att kunna gå avslappnat. Ger också ett fint driv i framfarten. *ler*

Nu vill jag bara bli 100% pigg så jag får nyttja dem på långpromenader.

Broddar

Kommentarer
Postat av: Sonja

Så du lyssnade på "tant" Sonja och insåg fördelarna med broddar. Det är däremot nästa halt eller vingligt att gå med dem på asfalt eller klinker.

2008-02-20 @ 10:16:48
Postat av: Camilla

Det blir nog hockeyallsvenskan även för Brynäs i år, de är sååå usla!!! Blähä!
Kram!

2008-02-20 @ 17:38:31
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Broddar är en bra investering, det är väl tantigare att bryta lårbenshalsen!? Men jag förstår inte varför du går från en hockeymatch som inte är avgjord? I o för sig så kan jag somna när det är 10 min kvar av filmen...det är väl samma sak?

2008-02-20 @ 18:49:58
Postat av: majjanw

Jag höll på Djurgården i hockey när jag gick i 6:an, för alla snygga killar i klassen hejjade på dem... På den
hockyenivån är jag..
Vi är STOLTA tanter med broddar ( och gåstavar)!!
Kram!

2008-02-20 @ 18:58:20
URL: http://majanw.blogg.se
Postat av: keb

Brodddar har blivit ett måste
som vintrarna ser ut nu förtiden!
bättre det är vinter när det nu ska bums vara det och inget mellanting :-)

2008-02-20 @ 19:28:29
Postat av: IBW

Broddar har jag tänkt köpa, men har inte gjort det ännu. Jag cyklar ju för det mesta, ibland tar jag en promenad som i kväll, men det var rejält sandat så det gick bra.

2008-02-20 @ 20:56:31
Postat av: Carina svarar:

Sonja, Får allt skutta över asfalten då. ;)
Camilla, Våra lag verkar gå hand i hand i år. =(
Syster, Kass underhållning bidrar att man antingen lämnar alt somnar. =)
Majjan, Den varianten har jag aldrig provat. Stolta visst!
KEB, Kan bara hålla med.
IBW, Finns inget tristare än att gå som en spänd pilbåge. Skönt med halkmedel på väg, cykel eller skor.

2008-03-07 @ 08:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0