Vad hände?

Igår var det återigen dags för årets melodifestival. Även i år fick Luuk axla rollen som programledare. Något jag är oerhört glad för. Gillar hans humor. Vad fyllde tjejen bakom kulisserna för roll?

Undrar om det ändå inte vore bättre att slå ihop de fyra delfinalerna till två.
När vi väl är inne på den tredje och fjärde delfinalen brukar det börja kännas lite långdraget. Håller ju trots allt på i fem veckorstid. (Andra chansen körs tack och lov inte på en egen vecka.) Förstår trots det att det inte skulle generera lika många telefonröstningar som nu.

Men... vad hände egentligen igår? I love Europe?? Va?? Någon som har en vettig förklaring? Mer än att folket antingen är såld på allt vad Sjögren företar sig. Var det ett sätt att se till att han nådde Globen för sedan att chansa att de bättre låtarna som nådde "Andra chansen" sedan kvalar sig till finalen. Lite "risky moment" vill jag säga. 

Amy och Christer
Veckans finalister

Okay, jag fastnade inte just för någon speciell låt. Som jag gjorde ifjol för
The Arks låt. För mig får det gärna vara lite show, drag och utmärkande om vi ska synas i massan av bidrag som trots allt ställer upp i den europeiska tävlingen.

Måste dock erkänna att jag trots allt föredrar den svenska framför den europeiska tävlingen.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Tillsammans med goda vänner hann inte Christer sjunga länge innan hela sällskapet samstämming föll ut i gapflabb.... Ja, vad var detta, ett riktigt lågvattenmärke.
Den låt vi tyckte var nå gick inte ens vidare...
Nä, jag har ju inte sett varken den svenska eller internationella tävlingen på säkert 10 år och nu förstår jag verkligen varför...! Är det alltid lika dåligt? Måste vara musik som blivit ratad av skivbolagen som deltar...eller?
Men antagligen går väl alla snart och trallar "I love europe"

2008-02-10 @ 11:45:22
Postat av: keb

FY OCH USCH!
håller verkligen med där!
Christer Sjögren har vunnit nördtoppen för länge sen!
nu tror jag har fått perma plats där!
sen att man inte kan tävla i musik är ju ytterligare en sak!

2008-02-10 @ 14:05:44
Postat av: IBW

Han försökte väl göra ett drag, att göra "come back",så brukar gamla dammiga artiser göra för att än en gång försöka komma tillbaka i sin karriär. Oftast, är det ju helt misslyckade försök. hans karriär är slut. Christer SJögren
vidare till globen det trodde man aldrig, jag trodde mer på Michail Michailoff

2008-02-10 @ 17:48:56
Postat av: Syrran

Jag var också oerhört besviken...Christer Sjögren o Amy Diamond....VAA?? Jag är då inte medskyldig..

2008-02-10 @ 17:49:09
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Syrran

Jag tyckte också att Michailoffs låt var bra!

2008-02-10 @ 20:04:24
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: maria

Sjögren var ju ett skämt. Garvade mej nästan ur soffan. Amy
är så ung och så duktig, tycker jag.
Ha det gott!

2008-02-11 @ 10:43:40
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Camilla

Sjögren var ju ett skämt (håller med Majjan här ovan). Alltså - låten var ju totalt kass... man kan väl inte sälja vad som helst på ett känt namn, eller så går det tydligen att göra det!?
Men nej, nej - inte färre melodifestivaldelfinaler, jag tycker att det är bland det bästa som finns. =)
Kram, kram!

2008-02-11 @ 15:05:13
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0