Italiensk mat

Mina fastrars matFick en fantastisk bok om P Roberto i julklapp. "Mina fastrars mat" är en kärleksförklaring  till hans italienska släkt och dess matlagning.

Och jag kan bara hålla med. Den är gudomlig!
Vi har än så länge bara åstadkommit Pasta al forno, vilket är en ugnsgratinerad pasta.
En riktigt god variant av lasagne. Jag är såld! Hemligheten är att det ska ta tid att laga mat. 
Och att råvarorna ska vara färska. 
Bara köttfärssåsen ska koka i 30 minuter för att alla kryddor ska "sätta sig". 

Smaskens!

Pasta al forno

Kommentarer
Postat av: Syrran

Åhh jag gillar din nya vinterdesign här!! Kanonfin!!!
Hihi först trodde jag att du fått boken av Paolo Roberto o då blev jag lite avis, men sen såg jag vilken bok det var!! :) Hoppas att ni kommer till skott och provar andra rätter också, sen när ni hittar ngn favorit så ser vi fram emot att bli bjudna, jag älskar italienskt!!
;)

2008-01-06 @ 18:27:20
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Nicas

Nu har jag förtydligat inlägget om boken. Här ska lagas mat ur boken... jag lovar! Men det blir helgmat att se fram emot. Bjudning absolut men först ska det provlagas en del.

2008-01-07 @ 07:58:48
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Syrran

Känn ingen stress! ;)

2008-01-07 @ 10:56:17
Postat av: maria

Jag kommer att äta ihjäl mej med dina och Malkins mattips! :)
Boken måste köpas! Det verkar som om det är bra och "lätta" Ta- med- sig- till- jobbet- mat. Sånt behöver jag.
Finfint i bloggen du gjort!

2008-01-07 @ 13:56:45
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Camilla

Mmm, vad gott! Det lät som en bok helt i min smak. Jag gillar matlagning och italiensk mat. :) Kanske något att köpa...
Tack för kommentaren på min blogg och kul att du hittade till mig. Hit kommer jag absolut tillbaka, så jag länkar till dig också. =)
Kram!

2008-01-07 @ 15:07:44
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Sonja

Bara jag inte hittar den i affärn, är ju svag för kokböcker, mitt senaste förvärv är Mannerströms "Husmanskonst" (signerat ex), med underbar svensk husmanskost, tyvärr ingen smalmat men emellanåt unnar vi oss mat från den ändå :)

2008-01-07 @ 15:45:41
Postat av: Nica

Emellanåt behöver man få unna sig det lilla extra. Dock inte var dag. Man ska trots allt inte sluta leva trots målsättningar eller nyårslöften.
Får lov att röra på mig desto mer bara.

Tyvärr är inte detta exemplar signerat. Det hade verkligen varit nått.

2008-01-07 @ 20:10:31
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0