Riktig vinter

Tänk att vi var tvungna att vänta till den 19 januari för att få vinter. Märkligt...

Temperaturen åker berg- och dalbana här i norr. Igår hade vi -15 grader och det kändes stramt och kargt utomhus.

Passade på att laga en kött- och grönsaksgryta till middag. Gott med varma mustiga grytor när det är kallt utomhus. Alltid spännande när man med grunden från ett par (!) kokböcker gör sin egen rätt utifrån vad man är sugen på 
(kött, potatis, morot, palsternacka, kålrot, purjolök, syltlök och jalapeno-ölkorv i köttbuljong och diverse kryddor). Tack vare ölkorven fick grytan stinget jag älskar. Receptet? Ja då var det ju det... allt i lagom dos. Pröva er fram. =)

Kött- & grönsaksgryta

SnöstormIdag är det -1 grad och rejäl snöstorm utomhus. Härligt med vinter! =)

Min kollega som inte ens ställt cykeln i detta väder (!) klagade på andningssvårigheter då hon cyklat mot vinden i 5 km. Hon är en riktig hårding hon. I jämförelse med henne är jag en vekling. :S

Tycker det är så vackert när snön lägger sig på fönsterrutorna så man knappt ser ut. Härligt att få kura ihop sig inomhus utan dåligt samvete.

Utsikt från arbetsplatsen

Kommentarer
Postat av: Sonja

Är du kompis med min yngsta son??
Han var överlycklig i morse över att det var SNÖSTORM!

2008-01-24 @ 13:07:01
Postat av: Syrran

jag gillar oxå snö men måste allt komma samma dag???

2008-01-24 @ 17:21:36
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: keb

bättre med snö än regn på vintern
men det behöver ju inte vräka ner för det :-)
längtar att få ta fram husbilen snart
eller varför inte hojen
skinstället
hmmm jag tror det har krypt dessvärre...
nåja det löser sig det med
brukar göra det tillslut.. har varit med förr hihi

2008-01-24 @ 21:50:06
Postat av: Camilla

Oj, jösses vad snö ni har fått! Här snöar det också i dag, riktigt mycket faktiskt. Jag trodde inte att det skulle bli någon vinter i år, men nu då snön yr omkring ute känns det ändå ganska mysigt. Ljusare blir det ju definitivt!
Kram och trevlig helg!

2008-01-25 @ 10:24:30
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Carina

För mig är det helt ok om all snö kommer på en och samma gång... innebär bara en snöskottning. =)
Vill ha riktig vinter med vinteraktiviteter innan våren får komma. Är dock inte allt för förtjust i kylan. Den ultimata temperaturen är -5 grader.

2008-01-27 @ 07:54:15
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0