Hemma igen

Vädret i stugan ordnade upp sig under den andra trippen. Nordanvinden gav alltmer vika och solen värmde på riktigt bra.
J skyndade sig tillbaka till stan lite tidigare för att städa det sista inför lägenhetsvisningen.
Själv unnade mig att hälsa på A-S och A i hembyn. Men även timmar av bokläsning och lite målning mellan varven. Pappa färdigställde utbyggnaden så snyggt. Bugar och bockar!

Nu återstår för mig att hitta skjutdörrar och inredning till garderober samt en passande kamin.

Så här på sluttampen av semestern inser jag att den delats upp i etapper om fem dagar. Göteborg, hemmaplan (lägenhetsröj), stugan, hemmaplan (inkl jobb), stugan samt slutligen hemmaplan igen. Återvände nämligen igår till stan igen och lämnade den sköna och avkopplande stugmiljön bakom mig. Avrundar alltså på hemmaplan.

Hos min syster träffade vi över en fika min moster KEB och T som var på genomresa. Alltid trevligt! Men solen gassade på så hårt att vi valde att tillbringa resten av dagen med varsin bok på stranden. Njöt av sol och bad och ljumma vindar. Underbart liv!!

Efter middagen hölls första visningen av J:s lägenhet. Till en början höll vi oss på min altan innan nyfikenheten blev för stor... och trampandet i kringområdet började. =)


 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Välkommen hem igen! Börjar du jobba på måndag? Usch och fy...

Lycka till nu då med J:s lägenhet!!! =) Håller tummarna.

Kram!

2008-07-31 @ 16:26:13
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0