Luften ur

Känns som om luften gått lite ur mig i och med att huset vi ville ha försvann. Men ville inte ha det till vilket pris som helst. På slutet kändes det inte ens spännande utan mer betungande. Tillvägagångssättet kändes verkligen inte bra.
Nu gäller det att återigen nollställa hjärnan och gå vidare i husobjekten. Ska bli intressant att se hur mäklaren beter sig nästa gång våra vägar korsas. Antingen blir vi behandlade som luft eller så leker han inte längre med oss. Bara att avvakta och se.

Inser att jag gått på adrenalin. Är åter på cykeln efter två dagars cykelledighet.
Är även inne på den fjärde veckan utan några som helst godsaker (godis, snacks, fikabröd, glass, läsk, m m). Det går ypperligt!
Den första veckan handlade det om att bryta dåliga vanor. Sen har det rätt obemärkt trillat på. Igår kom en svacka i samband med tröttheten som dock jag lyckades bemästra.

Morgonpromenaderna har hållit i sig utan uppehåll. Inne på fjärde veckan även här. Stolt! De ger så oerhört mycket. Kroppen vaknar till liv, tankar sorteras och ageranden bestäms. De gör mig rationell.
Har dock dragit på mig en otäck blåsa bland alla torrsprickor lite snett under ena hälen. Om några dagar borde den vara ett minne blott. Får tillsvidare plåstra om, välja sockar och skor med omsorg. Något uppehåll på denna front blir det inte tal om.


Har börjat på den tredje boken i milleniumserien "Luftslottet som sprängdes". Kunde under inga omständigheter stanna efter den andra boken. Måste bara få veta hur det fortsätter. Jag är så glad för att jag lyssnade och tog dessa böcker till mig. 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Tråkigt med huset, det tycks vanligt med husaffärer där tillvägagångssättet inte känns bra, har hört flera versioner.

Vi har haft tur både när vi köpt och sålt och haft mäklare som mot oss betett sig seriösa och med fötterna på jorden.

Dock var stugförsäljningen en affär där jag kände att jag ifrågasatte mäklaren, men det gick ju vägen till slut.

Det är bara att skaka av sig det här och ta det som en erfarenhet rikare och titta på nya objekt.

Lycka till!

Håller mig också helt borta från socker i alla former just nu, även vetemjöl och mjölkprodukter är bannlysta!

Detta på inrådan av min kiropraktiker för att komma till rätta med en inflammation och min trötthet. Är faktiskt piggare, eller är det bara tron?

Börjar tro att min kropp inte tål socker/snabba kolhydrater.

2008-05-28 @ 10:04:13
Postat av: Carina svarar:

Sonja, Jag tror bestämt man blir piggare utan mjöl och mjölkprodukter.



Har själv kännt att socker gör mig trött och seg förutom den snabba kicken precis efteråt. Har massor av ork och kraft i och med daglig motion, uteslutningen av socker och ljusintaget.

2008-05-30 @ 10:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0