Resa

Min syster kunde inte längre hålla sig.

Ja, vi ska ut och resa i höst. Ett helt gäng. Rhodos... here we come! =)

Ja, tänka sig. Vi kommer visst iväg i alla fall. Turerna har varit många. Liksom gångerna då "resan" legat i dvala. Tack och lov en gång mindre då resa och resmål till slut fastställdes.

Semestrarna är beviljade. Nu är resan både bokad och betald. Det har varit lite "shaky" med tanke på skocken av personer som ska iväg.

Jag behöver inga orsaker för att boka en resa. Denna gång ska vi dock fira syster och mamma som båda fyller jämt i höst. Tio år sedan det senast begav sig. Fast denna gång fattas pappa som hellre blir kvar på hemmaplan.


Rhodos är enligt mitt tycke den vackraste ön i Grekland. Jag har varit där förr. Närmare bestämt 1995.
Jag fullkomligen älskar Rhodos! Att strosa i gamla stan eller sola och bada på sandstranden i Faliraki på östkusten. För att inte tala om den grekiska maten som jag avgudar. Det kommer att bli toppen!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja visst blir det toppen!!!! =) Fast jag håller nog Korfu som en ännu vackrare grekisk ö, kanske för att det var den första solsemester jag gjorde och var imponerad av allt.

2008-05-08 @ 15:51:16
Postat av: keb

härligt! att ni får i väg "söstra" erkände att det pirrade lite i restarmen när jag läste att ni skulle i väg

har besökt kreta för några år sen och jag blev Grek fantast direkt.bodde i en lite fiskbysom hette Georgioupoli på norra sidan av ön

2008-05-08 @ 22:03:05
Postat av: Ellasmamma

Jag är avundsjuk, jag älskar också Rhodos och Grekland. Ni kommer att ha en underbar semester där.

2008-05-12 @ 10:10:26
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0