Smutsigt värre

Den slutna avgörande budgivningen slutade med att mäklaren ringde oss och bad oss kliva över det högsta budet som bara låg en bit över vårt! Det var lagt av ett nytt par som hade sett objektet i morse. Även de (!) hade varit utomlands. Nu handlade det om snabba beslut, max 5-10 minuter tillgodo.

Jag svarade honom direkt:
- Men ni hör hur det låter. En öppen budgivning övergår till att vara sluten för att sedan korrigeras i efterhand!
Avrundade sedan samtalet med att sammanfatta åt mäklaren att det var ånyo ett nytt par som varit utomlands och fått se objektet i efterhand och åter bjudit över oss!

Nä vet ni vad. Efter viss eftertänksamhet ringde jag åter upp mäklaren. Jag bad honom riva vårt bud i den slutgiltiga slutna budgivningen. Han menade på att det spelade mindre roll då det inte var bindande. Men envis som jag är avrundade jag en gång för alla samtalet med att dokumentet skulle rivas, att det aldrig existerat och att det inte skulle läggas ut på internet eller förmedlas vidare och att vi var överens. 

Kanske kommer vi att ångra vårt beslut men tvi vale så smutsigt det blev. Hoppas att glädjen inför ett nytt objekt åter kommer att infinna sig igen. Just nu vet jag vad... Men vilken sorti det blev!


Kommentarer
Postat av: IBW

Det var nog klokt beslut

2008-05-26 @ 18:33:01
Postat av: Syrran

Hoppas att det snart kommer ngt annat intressant hus o att ni slipper ha med denna mäklare att göra med i framtiden.

2008-05-26 @ 20:02:01
Postat av: Camilla

Det riktigt stinker oseriöst här ju! Bra att ni drog er ur och hoppas det dyker upp andra objekt hos mer seriösa mäklare.

Kram!

2008-05-27 @ 13:38:13
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0