Sätta punkt

Var tvungen att avrunda mitt glassiga matintag på ett snyggt sätt. =) Intog en
6-rätters middag på Kyrkbyns Kök & Matsal tidigare i veckan.

Tyvärr fick jag inte med mig menyn av det som serverades. Kan omöjligt komma ihåg alla fina namn. =(

- Aptitretare (fisk)
- Fiskförrätt
- Köttförrätt (ripa)
- Sorbé efterrätt (åkerbär)
- Fisk varmrätt
- Kött varmrätt (entrecôte)
- Sorbé efterrätt (plommon)

Aptitretaren samt första förrätten serverades på kakelplattor som tallrikar.
Tips, tips...

Ett glas rött vin och fräschaste vattnet i de vackraste flaskorna (se bild nedan). 
Bara vattenprocessen är ett projekt för sig med filtrering, m m. Å nej, de vackra flaskorna finns inte till försäljning. :S

Vi avrundade med ett besök i restaurangens vinkällare en trappa ned. PUNKT.


Kommentarer
Postat av: sonja

Och du och din lyxluncher, är inte avis ;) inte alls...!

2008-11-13 @ 11:33:09
URL: http://sonler.blogg.se/sonler/
Postat av: C a m i l l a

Herre gud!!! Vilka restauranger det verkar finnas norrut i landet. Lyxmänniska där...

Gott lät det i alla fall. =)

Kram!

2008-11-13 @ 11:44:27
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Carina svarar:

Sonja, Varför luncha... när man kan slå till på en middag!?!!



Camilla, Vill minnas att restaurangen fick en stjärna i michelinguiden tidigare i år. Fint så det förslår och ligger mitt i världsarvet "Gammelstads Kyrkby" också.

2008-11-13 @ 13:16:49
Postat av: Syrran

Vi var där på middag förra sommaren, blev dyrt minns jag trots att vi hade presentkort.

Men det Är en bra restaurang.

Flaskan var verkligen skitsnygg.

2008-11-13 @ 16:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0