Händelserikt värre

Startade helgen hos grannen mittemot tillsammans med ca 10 grannpar. Inspirerande, intressant och trevligt!

Körig lördag med utebliven sovmorgon, gardinsömnad, tårthämtning, städning, en full bil med skräp till återvinningen och en ytterligare ett fyllt bagage till RK.
Något försenade kom vi oss iväg för att uppvakta brorsdottern T 4 år.


Firandet av härtats (J:s) födelsedag sköts upp till lördagskvällen, då vännerna kom förbi. Men vart tog tiden vägen?
Mamma... nej han fyllde inte 28 år (!) utan 38 år. J tackar och tar emot och gillar än mer sin svärmor. =) (Bildbevis nedan på hans riktiga ålder.)


Vid undandiskningen på söndagsförmiddagen hände en otäck olycka. Trots att
J lugnt och sansat kallade på mig förstod jag genast följden. Kockkniven hade sluntit och kapat höger pekfinger ned till skelettbenet.

Blev genast klar i knoppen och handlade lugnt och sansat. Till det iordningställda medicinskåpet efter utrustning. Lade tryckförband över såret beordrade handen över hjärtnivå. Inte fara omkring utan hellre sätta sig ned och sedan påklädning av sambo.


J:s föräldrar som var på G anlände. Svärfar tog J från jouren på vårdcentralen i stan med remiss till det stora sjukhuset. Två senor fick letas fram och sys ihop. Vi fick eloge till det snabba handlandet för att undvika framtida men.

Under tiden stannade jag hemma och höll ställningarna tillsammans med min svärmor.


Nu vankas 4 veckor med skena för att undvika att han böjer pekfingret och sliter isär senorna igen. Lagom nedräkning till julafton.

När tiden för "Mackans" uppträdande på det söndagsöppna shoppingcentret i stan var inne lämnade jag raskt allt och drog iväg. :S


Jag var långt ifrån ensam. Hamnade en bit ifrån scenen. Förbannade min kameras på tok för lilla zoom. Precis som stjärnskridskoåkaren Markus schabblade bort lördagens första skridskonummer schabblade jag bort den fina bilden av honom p g a avståndet.
(Såg ni förresten att han klarade sitt hopp innan det fullständigt körde ihop sig?)

"Mackan" syns något till vänster om mitten då han äntrade scen i röd t-shirt och scarfs runt halsen. Någon autograf på skivomslaget efter uppträdandet var det inte tal om med tanke på mängden folk och svärmor ensam hemma hos oss. Men jag ångrar inte att jag gav mig iväg. Han sjöng sååå vackert!

Lämpligt/olämpligt nog har vi haft snöstorm utomhus hela natten och måndagen. Snödrivorna på gården är finfina. =)
Tack och lov blev jag bra i armen efter sprutan i muskelfästet förra veckan. Ett träningspass med snöplogen väntar mig på måndagskvällen.

Uppdaterat
Efter 1,5 timmes envis snöplogning av upp till 50 cm högt snödrevsdrivor är åter garageuppfarten fin. Ett rejält träningspass. Börjar kännas i både rygg och armmuskler. Det är väl nu man ska ångra att vi har kvarterets längsta garageuppfart som rymmer hela 4 bilar.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Hälsa J att krya på sig.

Så det blir du som får sköta de tyngre göromålen nu inför julen...Men det klarar du säkert galant som vanligt!

2008-11-24 @ 13:03:34
Postat av: keb

Oj så tråkigt det hände med J hälsa till han så mycke från oss

2008-11-24 @ 14:48:45
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Syrran

Ja jösses, det var en händelserik helg! J får vila upp sig medans du fixar julhandel, julbak och julstäd!! Ngt positivt med eländet..!? NEj fy så otäckt. Själv passar jag på att resa runt i landets snöoväder...Flyget över 3 tim sent igår.

2008-11-24 @ 19:41:37
Postat av: C a m i l l a

Nämen oj, vilken dag! Stackars din käre sambo. Tur att du var lugn, själv hade jag nog svimmat av blodet och chocken. Jag är lite kinkig... Fattar inte att jag jobbar på akuten, men då vet jag att det finns andra som tar hand om de delarna och jag skriver ut anteckningarna. :)

Kram på dig!

2008-11-26 @ 16:23:16
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0