Snö, snö, snö

I måndags vräkte snön ned i alla riktningar (storm). Igår dansade snöflingorna
så vackert ned. Idag vräker det ånyo ned. Dock bara vertikalt. Jag gillar snö! Föredrar att det är vitt, ljust och rent utomhus men kanske inte dagligt snöande. Finns en massa annat att hinna med.

Min numera enhandade och arbetande (!) sambo kan omöjligt stå för bilkörning, handling, matlagning, diskning, tvättning och numera även daglig snöskottning. Jag vill gärna kunna sjunka ned i soffan och mysa istället för att bara stupa utmattad i den. Onsdag... i ikväll vill jag så gärna orka se "Bonde söker fru".

Uppdaterat
Visst blev det "Bonde söker..." igår även om det sågs med två timmars fördröjning (inspelning). Kan med andra ord se programmet om och om igen. Min favvobonde är utan tvekan snygg-Peter och med vilken gård sen!! Tycker mig att han och unga Hanna får lite mer tid i rutan än de övriga. Eller har jag fel?


(Googlad bild)

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Nämen usch! Jag insåg precis hur mitt liv kommer att se ut om några veckor, då maken ska operera en sena i tummen och gå imobiliserad i minst 3 veckor... Men jag fick för mig att han kan jobba med andra handen då han ändå är sjukskriven... :/

Kram! Bonde måste du se, det är ju som roligast nu då de ska rösta ut... i kväll är det väl Magnus som ska rösta ut en av sina.

2008-11-26 @ 10:11:56
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Sonja

Tja, du vet ju reklamen..."men när en karl är sjuk så..."

2008-11-26 @ 10:41:04
Postat av: IBW

Jag gillar också snö, och gillar vinterpromenader mm. Nu bor ni i villa och det innebär snöskottning, snöskottning, snöskottning, men det är ganska rolig sysselsättning, det tyckte jag förr i alla fall, när vi bodde i hus

2008-11-26 @ 19:27:42
Postat av: Carina svarar:

Camilla, Är du säker att han blir sjukskriven och hemma? J jobbar och valsar fram med vänster hand och höger ringfinger över tangetbordet.



Sonja, J är riktigt duktig som jobbar och inte klagar alls över värken.



IBW, En rätt skön sysselsättning. Lagom är bäst.

2008-11-27 @ 16:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0