Ledig

Vilken härligt skön ladda-batterierna-helg vi haft. Tidiga morgnar men även eftermiddagslurer och tidiga kvällar. Idag passade vi på att vara ute i finvädret och kratta gräsmattan.

I morgon måndag tar jag ut en efterlängtad semesterdag. En lucka på jobbet gör det möjligt. (Tack moster IBW för tipset om semesterdag.)

Med tanke på resan vi gjort sedan i början av juni när huskontraktet skrevs känner jag mig värd denna lediga dag. Sambon däremot är på tjänsteresa.
Har verkligen inte varit sysslolös som det rullat på. Med facit i hand höll jag inte bara i försäljning/uppsägning/avläsningar/flytt av två lägenheter utan även 
husets ägarbyte med va, renhållning och el.

Tur man inte förstod vilket jobb vi hade framför oss den där dagen i början av juni när allt körde igång. I morgon är planerna följande:
- Sovmorgon (lär vakna när sambon stiger upp kl 6)
- Ligga kvar och dra mig (en timme eller två)
- Läsa bok (påbörja Jungstedts 4:e)
- Slå på/se morgon-tv
- Strosa på och plocka hemmavid

Vad härligt slappt det låter... =)



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Härligt med en semester dag. Det är du värd.

Ha det bra.//Ann-Sofie

2008-10-26 @ 21:59:14
Postat av: Ann-Sofie

Härligt med semester. Det är du värd. Ha det bra.

// Ann-Sofie

2008-10-26 @ 22:01:49
Postat av: Syrran

Guud så skönt, såna dgr älskar jag! På ons tar jag en semdag då barnen har höstlov. Vi skall åka till Nordpoolen är det tänkt.

2008-10-27 @ 07:42:15
Postat av: Sonja

Denna dag är du verkligen värd, ta vara på den.

2008-10-27 @ 07:58:52
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: C a m i l l a

Den är ruggigt bra... =) Boken alltså.

Kram!

2008-10-27 @ 08:38:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0