Städtokar

Helgen har gått i städandets tecken. URTRIST!

Under fredagskvällen tömdes det sista ur lägenheterna/förråden. Det sista som ALLTID är mer än man tror. Massor av svängar till soprummet men även ytterligare några billass till vårt garage. Ett garage som trots dess längd kan se sig i stjärnorna ifrågan om att inrymma någon av bilarna denna vinter.

Lördagen varvades med storstädning och firande. Storasyster och hennes minsta firades av familjen. Har ätit så det känns som tårta och godsaker står en upp i halsen. Hade kanske kunnat begränsa antalet bitar och storlekarna en aning. :S

Under söndagen klippte J ned humlen som växer som allé över gången in till i trädgården på husets baksida. Själv "roade" jag och mamma oss att avsluta
städandet i min lägenhet.



Inser att vi varit på tok för noggranna vid urstädningen av lägenheterna. Finns INTE en vrå/skrymsle som inte gnuggats ned på tandborstnivå. Våra respektive köpare har ringts in, synat och godkänt.
Tack och lov har våra respektive mammor barmhärtigat sig att hjälpa oss. Vågar inte tänka tanken på hur det annars slutat (läs: stupat in i väggen).

Men nu kan vi med gott samvete göra klart affärerna. Ser fram emot tisdagen (14:e) resp onsdagen (15:) då överlåtelserna sker. Sen väntar huset...

Kommentarer
Postat av: keb

Ja det är så slitigt med flyttstädning så hu!

Jag har lejt en städfirma denna gång känner att jag har inte den kapacitet nu längre att gno så..källarn tar vi själv och det kan vara nog det!

2008-10-13 @ 09:39:34
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Kan tänka mig att du varit övernitisk, går säkert att äta från golvet om man vill när du farit fram

2008-10-13 @ 11:06:48
Postat av: C a m i l l a

Ja men, visst städar man för noga - men samtidigt vill man ju lämna över det gamla i finaste skick, så att de som flyttar in ska känna sig nöjda. Det gör ju mycket för trivseln det...

Men överallt där jag flyttar in, börjar jag ju ändå med att grovstäda - så att man får riktigt rent så som man själv vill.

Vad skönt att allt städande är klart! På nya stället är det ju en helt annan, härligare känsla att städa.

Kram!

2008-10-13 @ 11:33:01
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Kul att bjuda dig på tårta..

2008-10-13 @ 13:25:14
Postat av: Carina svarar:

KEB, Att anlita flyttstädning i hus förstår jag! Kändes som överkurs i lägenhet.



Sonja, Övernitisk är den rätta benämningen.



Camilla, Är definitivt inte städmanisk men att flytta in med dammråttor på toaskåp och tandkrämssprätt på speglar känns så där.



Syrran, Visst gillar jag tårta och fika. Kunde kanske hållit nere antalet bitar och storlekarna på dem en aning. (Förtydligat inlägg) Blivit mycket på sistone.

Dessutom fyller hälften fem av tjänstemännen på jobbet år inom loppet av 8 dagar under denna tid i oktober. Mycket tårta har det blivit...

2008-10-13 @ 14:52:30
Postat av: IBW

vad skönt att du städat ur lägenheterna, nu kan du ägna dig åt huset som är mycket trevligare.

2008-10-13 @ 17:05:17
Postat av: Alina

Hej! Ha en bra måndag ville jag bara önska dig:)

2008-10-13 @ 17:11:46
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anna

Så är det överallt verkar det som (många som fyller år just nu).

Det är jul och nyårsbebisarna som ploppar ut den här tiden tror jag. På vårt jobb har vi födelsedagar; 26 sept, 27 sept, 2 okt, 4 okt, av 14 st fyller 4 år denna vecka, det kan inte vara en slump!

2008-10-14 @ 15:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0