Olidligt

Vilken omställning att komma hem. Temperaturmässigt alltså! Tjugo graders skillnad. Brrr...

Bara att lägga trettiograders värme, bikini eller kort kjol med linne och sandaler bakom sig. Nu gäller istället jeans, sockar, täta skor, fleecejacka och finger-vantar. 

Men som jag har frusit. Det började redan på planet hem. Trots att jag försökte klä på mig lite allt eftersom. Väl hemma var det bara att stänga vädringsluckor och dra på temperaturen inomhus.
Har t o m dragit på mig nackspärr för att jag gått omkring och spänt mig av köld. Snyggt jobbat C!

Det är väl bara att lämna semesterlunken och skruva upp tempot igen. En varm kropp tillsammans med en och annan värktablett borde göra susen. Än ser jag inga stjärnor... och det är ju lovande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0