Mässa & hockey

Helgen har bjudit på rena vår/sommar temperaturerna. Sååå ljuvligt! Har kunnat stå på söderaltanen och hört hur snön tinat. Nej, jag svamlar INTE.

Besökte vårmässan i Arcus i lördags. Tackar än en gång för inbjudningskorten! Endast av ätbara saker fick följa oss hem; rökt renkorv, samiskt klådda (mjukbröd), finfina chokladpraliner och norrbottniska chips (fy på oss).


I helgen körde hockey VM igång i Schweiz. Sverige (läs: Omark/Harju kedjan) lekte med Österrike i öppningsmatchen igår. Ötåsonen Omark stod för FEM assist i sin VM-debut när laget vann med hela 7-1. Det är en skam att han inte togs ut som en av kanditaterna till tv-kanalens "matchens lirare". Usch!

Men håll ett öga på nr 24 och 23 (killen i mitten) i fortsättningen. Grabbarna från min lilla hemort är ute i stora världen och glänser. =)



Nästa match spelas på måndagskvällen mot Lettland. Jag befinner mig då i huvudstaden tillsammans med kollegan. Vi åker ned under eftermiddagen i morgon. Vi tänkte passa på att få oss en rundvandring i firmans nyinvesterade fastighet på nya etableringsorten. Övernattar sen för att vara pigga och krya inför tisdagens arbetsgivardag.

I detta veckoslut har vi varit lite sociala. Bror och brorsdotter, pappa, J:s föräldrar och min syster med familj har alla haft vägarna förbi. Trevligt!
Idag har vi även kört igång årets grillsäsong på allvar. Sååå gott det var!
Ok, vi har grillat korv ett par gånger på kolgrillen men idag var det dags för fläsk-karré och majskolvar serverat till en grön sallad och kall öl med lite pressad lime i. Enkelt och gott.

Nej, nu måste jag packa inför övernattningen. En kabinväska får gott räcka.
Får allt plocka med mig lite sommarkläder då väderprognosen visar att vi lämnar ett Norrbotten med +5 grader regn för huvudstaden med sol och +19 grader. 
Låter helt perfekt!

Uppdaterat senare
Det var så ljuvligt i huvudstaden. Guidad tur i U-V, incheckning på hotell, god mat & dryck, gott sällskap, hockey (förlust mot Lettland), m m.
Men framförallt värmen, försommaren, grönskan och uteserveringarna. Njöt av varje sekund. Spana in systers finfina bilder från Kungsan som jag bara passerade som snabbast.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med ett litet besök i hufvudstaden, det är nog mycket mer vår där....

Hoppas besöket på mässan var trevligt!

2009-04-27 @ 19:14:54
Postat av: Syrran

Jag testade ringa dig i kväll, tänkte tipsa om blomsterprakten i Kungsan, fast å andra sidan så får du se mina bilder! ;)

2009-04-27 @ 22:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0