Huslig

Jag har mina husliga sidor... ibland. När inspirationen infinner sig gäller det att ta vara på den, som denna soliga och inspirerande vårliga söndag. 

Minns inte när jag senast bakade kanelbullar. Varför förstår jag egentligen inte. 
Ok, det tar några timmar med allt jäsande. Men tack vare min hushållsassistent går degblandningen som en dans. Själva bakandet och gräddandet är ju heller ingen konst. Visst sa jag att jag var inspirerad? ;)

Dessutom är det så gott med hembakat. Receptet jag använder är min mammas.
Doften som sprider sig i hemmet är bara för ljuvlig. 
(De små bilderna är klickbara)

               
                                 


Finns det något godare än ett glas kall mjölk och färska, ljumma kanelbullar?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Mmm vad gott!! Vi köpte åt Findus kanelbullar efter slalomåkningen i går..

2009-04-06 @ 06:46:17
Postat av: Sonja

Bästa fikabrödet genom tiderna är Kanelbullar!!!! Det ledsnar man aldrig på.

Går i tankarna och planerar att baka kanelbullar.

Själv gillar jag att baka, särskilt jäsdegar, känns mera kreativt.

2009-04-06 @ 08:35:54
Postat av: ibw

din mamma har helt underbart goda bullar, jag minns dem och "snygga". Kanske man skulle baka, jag tror jag gör det idag.

2009-04-06 @ 09:50:40
Postat av: C a m i l l a

Mmm, vad gott! Själv har jag en man som faktiskt bakar mycket godare bullar än jag, så det är han som brukar göra såna ryck en gång i halvåret ungefär. :)

Kram!

2009-04-07 @ 08:28:41
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: keb

duktig du är !!

som bakar bullar.

ser smarrigt ut det där.

2009-04-07 @ 17:13:15
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0