Tapeter goes on

Efter otal turer har vi än en gång ändrat i allrummets tapetval. Jag vet inte vilken gång i ordningen. Vi är överens om ljusa väggar och en fondvägg (eller två?). Kanske dags att se till att tapetseringen blir av så vi inte ändrar oss igen. ;)
 
Måtte färg-/tapethandlaren känna igen oss vid det här laget. Efter jobbet igår noterade vi ännu ett par som precis som vi länge bläddrade och bläddrade i tapetböckerna. Funderade och som till sist begav sig hem för att bestämma sig... precis som vi gör.

Jag tror bestämt att de olika årstiderna påverkat oss. Om våren och sommaren vill jag inte ha lika "murriga" färger som under hösten och vintern. Bäst att hamna lite mitt emellan då. =)

Den randiga tapeten har alltid funnits med i urvalet. Men valts bort ett par gånger för att nu "återuppstå" igen. Den känns både modern, enkel och fräsch
Har roterat den då vi väljer att lägga ränderna istället för att ha dem stående. 
Vi gillar båda färgerna i brunt och turkost men har tvekat om den blir för "platt" och mesig som fondvägg. Är även förtjust i den blommiga varianten. Men med tanke på den inte allt för stora väggen tror vi mer på den randiga. Jag inbillar mig att ränderna breddar/fördjupar rummet en aning.

    

Vi har även varit inne på att hitta en häftigare fondvägg. Har bara inte snubblat över den än. Samtidigt som jag ogärna väljer en som jag blir superless på inom kort. Vill gärna ha tapeter som håller i längden. Underarbetet är ju så grymt trist... men ack så viktigt. Hoppas, hoppas vi kan få till lite hjälp... i detta p g a trappen krångliga rum.

Ja... ni hör ju hur jag/vi låter. Det drar dock ihop sig i vårt vårprojekt.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Fina färger, den randiga på tvären hade jag valt!! Den är jättesnygg, tycker jag.

2009-04-02 @ 17:49:46
Postat av: Karin

Hej! Jag har lagt ut modellbilder på min blogg från min senaste plåtning, kika gärna in och kommentera vad du tycker!:)



www.abckarin.blogg.se

2009-04-02 @ 17:55:52
URL: http://abckarin.blogg.se/
Postat av: Sonja

Snygga bägge två! Men jag skulle ha valt den randiga, den ledsnar man inte på lika lätt och den behöver inte kännas "platt" med spännande inredning, turkost och fräscht till våren/sommaren och murra in sig bruna varma nyanser till hösten/vintern.



(Hm, säger jag som har noll koll på inredning....!)

2009-04-03 @ 08:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0