Lååångpromme med dopp

Efter jobbet igår tog jag på mig träningskläder, pluggade in iPoden i öronen
(bra musik), solbrillor och traskade iväg i knappt 20 graders värme och strålande sol. Såg antagligen okontaktbar ut bakom solbrillorna och med pluggar i vardera öronen.

Lämnade Björks, igenom Lulsundet ut på Östermalm. Följde vattnet mot Skurholmen och Malmudden. Från stan åter hemmåt via Östermalm, Lulsundet och uppför backarna på Björks. Så behövlig, tankeflödande och skön.

Väl hemma efter 1 tim och 45 minuter hoppade jag i bikinin och tog bilen till Sinken för ett dopp. Behöver jag nämna att jag var ensammen denna första skoldag kl 20 på kvällen?

Undrade i mitt stilla inre om passerande folk noterade mig och trodde det var någon som tänkte uppsöka den sista vilan i det svala vattnet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh! Malmudden bodde vi på när jag föddes innan vi flyttade hit till Gävle. Nostalgi i mina öron...

Var det kallt i vattnet?//Maria

2009-08-25 @ 15:28:32
URL: http://mariavestman.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Det låter helt ljuvligt! Själv har jag åkt på en riktig förkylning, näsan rinner och halsen värker - så jag får hålla mig från att bada ett tag nu. Tyvärr...

Jag är nästan lite rädd att bada helt själv på en strand, tänk om det dyker upp någon "ful gubbe".

Kram!

2009-08-25 @ 15:37:52
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Visst är det härligt med en riktigt lång promenad när man inte behöver skynda hem för att hinna med det ena eller andra.

Doppet står nog jag över.

2009-08-25 @ 17:51:15
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: morsan

Var försiktig med ensamme bad,det kan finnas fula fiskar.

2009-08-29 @ 17:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0