Söndagsbestyr

Efter lördagens eviga regnande öppnade himlen sig rejält på söndagsmorgonen. Såna skurar att jag ett tag misstänkte stora hagel men så var inte fallet. 
Vid lunchtid återerövrade solen himlen. Och tänk vad man blir inspirerad av den.

Tog mig i kragen och sorterade in flera månaders pappershög i avsedda pärmar. Både de gemensamma och mina privata. Återstår ännu sambons... om han nu inte fixar det själv.

Gav mig sedan på sovrummets fjärrvärmerör (husets uppvärmningssystem). Passar på innan kylan gör sitt intåg på riktigt då rören ska vara svala och inte varma då de målas. Minst två lager med vit elementfärg över kopparn.

(Har under sommaren målat dessa rör i hallen, köket och uterummet.)

Föresten vad tycks om de blommiga tapeterna i sovrummet? Så småningom kommer även de att vara ett minne blott. Gissningsvis under vårvintern.

            
             Ett lager färg (till vänster) respektive ursprungsrören (till höger)

             
                 Två lager färg (till vänster) respektive ett lager (till höger)

De vita rören smälter betydligt bättre in i miljön är när de var obehandlade. 
Har målat mer än förväntat i sommar. Istället för att nöjda mig med skjuter jag fram målsättningen med ännu ett rum; vardagsrummet. Lovar dock inget.

Sen kunde jag inte längre hålla mig från att klä mig och gå ut i det vackra
(18 grader i skuggan) men blåsiga (varma vindar) vädret.

45 min rask stavgång
till sambons jobb för att kika på deras nya lokaler.
Gediget och rejält. Högt i tak, med stora höga fönster och suverän utsikt
över södra hamn i samtliga kontorsrum. Nya fräscha möbler och ytskikt. 
T o m en öppenspis i konferensrummet, m m. Riktigt, riktigt nice!!!

Hade gärna jobbat i dem inspirerande lokalerna.

Avböjde skjuts hem. Trampade istället vidare på ytterligare 60 min rask stavgång; rundade Skurholmsfjärden och hemmåt igen. Avrundade med ett efterlängtat 
dopp och simning
 strax innan kl 18 i Sinken. Åter på land kändes jag bara avsvalkad men absolut inte kall. Så underbart!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag har oxå doppat mig idag efter en lång dag vid fotbollsplan, ett varmt och härligt dopp i badkaret!!

2009-08-30 @ 22:49:39
Postat av: Sonja

Oj vad du var duktig.

De vita rören "försvann" mot den vita tapeten. När ni tapetserar om där är säkert något terrakotta-aktigt modernt och snyggt....hihi så syns rören igen;)

2009-08-31 @ 08:33:52
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ibw

Du sitter väl inte och arkiverar onödiga papper, själv arkiverar jag nästan ingenting. Allt hamnar i brännbart.

2009-09-02 @ 19:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0