Videotajm

Snart är den första arbetsveckan genomförd. Trots att jag inte bloggat på flera dagar har jag varken "gått upp i jobbet" eller stupat i soffan/sängen om kvällarna. 

Ska jag vara ärlig har det inte varit speciellt jobbigt att kliva upp tidigt, cykla 5 km till jobbet, jobba 8-9 timmar och cykla upp för backarna hem igen. Nej, jag var
m a o redo att träffa arbetskamraterna och återgå till görningarna igen.

Ok, jag har mjukstartat den första veckan. Ingen astidig morgonträning, ej heller en massa hemmaprojekt om kvällarna. Hade tänkt försöka behålla mitt sköna "flow" ännu ett tag till.

Lånade en film under semestern och fick mersmak. I fredags hyrde jag tre filmer under en veckas tid. Filmer jag missat på bio har kommit ut på dvd. Trodde jag skulle sitta ned någon kväll då och då och avnjuta en film. Istället "körde det
ihop sig" och blev en per kväll de sista tre kvällarna. Typiskt mig. MEN.. rogivande OCH jag somnade INTE ifrån slutet på filmerna.

Draman "Australia" med bl a Nicole Kidman visade sig vara riktigt bra. Betyg: 4+

Thrillern "Valkyria" med bl a Tom Cruise är baserad på en sann historia från andra värdskriget. Ok, men inte riktigt min grej. Betyg: 3

Polisaction/thrillern "Pride and Glory" med min favoritskådespelare Edward Norton har jag i skrivande stund satt igång. Det ser mycket lovande ut. Återkommer med betygsättningen.

Uppdaterat senare
Hrmpf.. JAG SOMNADE! Gillade det jag hann se. Gissar ett jag gett den 4:a om det inte fallererade alldeles på slutet.

Kommentarer
Postat av: Syrran

WOW se en hel film utan att somna, det var länge sen för mig! I veckan skulle jag se filmen Stolthet o Fördom (du vet ju att jag ääälskar tvserien)tillsammans m barnen. Dottern väckte mig vid halv tolv och tyckte att jag skulle gå o sova i sängen... Inte var det många reklampauser jag hann med.

2009-08-13 @ 21:57:37
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Jag har bara sett Australia av dessa tre filmer och den fick nog 4+ även av mig. Gillade den verkligen. Bloggningen är på låg nivå även här, tycker inte att jag har något att skriva om...

Kram!

2009-08-14 @ 09:39:10
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0