Laddar

Har nu avverkat två arbetsdagar på min nya arbetsplats. Mycket att ta del utav. Nycklar, koder, tider, rutiner, nya kollegor, dataprogram, flera bolag, m m.

Men det känns bara finfint! Ser dock framemot att få sätta min touch på arbete och rutiner. Så småningom givetvis...

Alla har tilldelats arbetskläder; svarta v-ringade långärmade tröjor med kedjan och namnet påbroderat. Ett måste i butiken men inte på ekonomin. 
Uppskattar tröjorna av två skäl. Dels är det lättare att koppla ihop rätt namn med person (superbt för mig som är kass på detta) och dels slipper man fundera på kläder tidigt om morgnarna. Bara jeans och tröja... skönt!

Laddar nu för morgondagen - årets sista arbetsdag tillika ett förvarnat maraton-pass p g a årets inventering. ALLA deltar på ett eller annat sätt. Även ekonomin.

Uppdaterat senare
Jösses då! Vilket pass det blev. Började kl 07.00. 4,5 timme senare intogs en
30 minuters lunch. Inga fikaraster alls. En macka kring 20-snåret. Stämplade ut
strax efter midnatt, vilket resulterade i ett 16,5 timmars mördararbetspass! Puh!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Eftersom jag inte är klädintresserad hade en sån tröja passat mig perfekt på jobbet!

Spännande att se när mina arbetskläder dyker upp och om jag får användning för dem fniss

2009-12-29 @ 19:32:04
Postat av: Camilla

Jag tycker att det låter jätteskönt med arbetskläder. Det har inte vi inom administrationen på sjukhuset, men det skulle vara riktigt skönt att slippa tänka på kläder om dagarna.

Och jättekul att det känns bra på nya jobbet. :-D

Kramar!

2009-12-29 @ 21:14:59
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Kul att nya jobbet verkar vara inspirerande!

2009-12-30 @ 07:20:34
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ibw

Aha, du har börjat jobba vid en färghandelskedja, stämmer det?

2009-12-31 @ 16:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0