Va sa du

På väg till gymmet direkt efter jobbet stoppades jag av en engelsktalande kille som frågade efter vägen till stans nya systembolag. Överraskad av situationen svarade på mycket knagglig engelska samtidigt som jag sökte efter rätt ord 
bland språken jag lärt mig.
 
Lät hemskt... men, men... budskapet gick fram. Roade mig sedan resten av vägen till gymmet med att fundera ut hur jag skulle uttryckt mig för att det skulle blivit rätt rent grammatiskt och utan att blanda engelska/amerikanska/svengelska ord.

Hinner väl glömma det innan det är dags igen att prata engelska igen.


Nåväl hemkommen efter 90 minuters styrketräning. Middagen intagen, disken omhändertagen, undervåningen dammsugen, uppdaterat läget med mamma
i telefon och en tvätt i maskin.

Slår mig ned vid datorn med en skål nötter vasadu... nej, wasabi. Ni vet de gröna lite starkare nötterna på lösvikt. Hade inte haft något emot ett snäpp starkare styrka på dem.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Visst blir man tagen på sängen när man helt oförberett ska prata engelska.

2009-12-09 @ 08:39:27
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0