R E A

Årets bokrea står för dörrarna. Tisdagen den 24:e februari närmare bestämt.

Då vi tackar nej till reklam hem gjorde jag en repa på lunchen och hämtade två tidningar. Sitter i skrivande stund och lusläser dessa.
Något år har jag besökt bokrean när den öppnar kl 07 på morgonen. (Däremot har öppettiderna efter midnatt aldrig lockat mig.) Det är lite stämning måste jag erkänna. Att vakna till liv bland bokhögarna tillsammans med andra morgonpigga. Nackdelen är att man får passa sig för att inte hamna på nyheterna då de lokala reportrarna har som vana att filma/rapportera/intervjua när portarna öppnar kl 7. Brukar ni handla på bokrea? Har ni bestämt er för någon bok än?


På tisdag börjar inte bara bokrean. Då infaller även årets FETTISDAG. Det ser jag framemot. Semlan alltså. =)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Det har väl hänt, men nej jag köper mest pocket på Internet, när andan faller på, billigt o bra och hemlevererat. Ibland brukar jag byta pocketböcker oxå, man blir lite snål med inbudna som sen tar plats att lagra. Så jag kommer inte att trängas på bokrean iår.

2009-02-19 @ 18:03:59
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Jo, jag vill nog gå ut och kika lite på bokrean, men numera kan man ju köpa pocketböcker så himla billigt och de kommer ut så fort, så det är inte samma sug efter bokrean för mig längre.

Men kul att titta är det och säkert slinker det ned någon bok.

Kram!

2009-02-19 @ 18:52:58
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Helena

Svar: Jo vi har målat om trappräcket. Det målades på plats och det enda vi tog bort var ledstängerna, däför är skruvarna omålade :)

2009-02-19 @ 21:13:04
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Sonja

Nej, någon bokrea blir det inte, läser knappt nå böcker och skulle andan falla på så finns det att låna eller så kan jag den enstaka gången köpa på ordinariepris, tillfället till ära.

Ser också fram emot semlor, de lär bli i flertal. Hoppas H bakar egna på tisdag, hembakade är bäst.

2009-02-20 @ 08:31:42
Postat av: ibw

Jag brukar lusläsa bokrea-reklamen, fast jag köper inte så mycket, när det kommer till kritan. Godaste semlan jag ätit är semlan från Olofssons bageri i Överkalix, smaka den, supergod

2009-02-20 @ 19:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0