Vinter i februari

Känner att jag måste få bjuda på söndagens ljuvliga vinterväder i Norrbottens kustland. I ett par minusgrader och sol från en klarblå himmel gick vi upp på Ormberget i närheten.

 

Känner att jag verkligen längtar att få spänna på mig slalompjäxor och skidor för att något osäkert slänga mig utför pisten. Säsongens första alpintur brukar ske på något stela och skakiga ben. Håller tummarna att det kan bli verklighet nästa helg då sambons planerade arbetshelg skjutits fram en vecka. Premiäråket lär dock ske i en annan längre backe än denna familjevariant.



Gillar solljus som sipprar in mellan träden, böljande orörd snö och olika former. 
Som den mjuka orörda snön på de raka, stilrena och hårda trätrappen/bänkarna/ bordet.  


Kommentarer
Postat av: IBW

Ja, visst är det roligt att åka utför, kan sakna det en hel del, då vi inte kan åka p g a omständigheterna i vårat liv.

2009-02-01 @ 21:05:10
Postat av: Sonja

Vilka härliga bilder, var på väg ut hela dan igår, men är inte så pigg på lämna P med enbart kompis hemma (vet ju inte vad kompisens föräldrar tycker heller) så jag grejade på inomhus istället.

2009-02-02 @ 08:11:57
Postat av: C a m i l l a

Vilka soliga, härliga bilder! Så där vacker borde vintern vara jämt!

I dag har vi också lite kallare och sol i Gävle igen, några minusgrader och snö!

Typiskt att man jobbar och att det varit gråkallt och grått i helgen då man varit ledig.

Ha en fin måndag!

Kram!

2009-02-02 @ 08:52:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Härliga bilder! Som du såg hos mig så väntar vi tills mörkret inbrott innan vi ger oss ut! ;)

2009-02-02 @ 09:01:31
Postat av: keb

Ser härligt ut det där med stålande sol!

tjusiga bilder!

2009-02-02 @ 21:15:37
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0