Uteblivet/sent firande

 
  Uteblivet firande av fettisdag. Den 24:e februari hände
  allt på en och samma dag men ändå inte; fettisdag,
  bokreastart och kunglig förlovning.

  Efter en rivstart (vaknade kl 5) hade jag plogat garage-
  uppfarten innan kl 6. Dusch och grötfrukost innan hux-
  flux spontaniteten slog till. Jag tog ut en ledig dag. 
  Oerhört välbehövligt! Som chefen hade uttryckt sig:
  - Det är bra. Hon var trött igår (läs: måndag). 

  Min bägare med tålamod rann över under måndags
  eftermiddagen/kvällen (övertid), vilket både min chef
  och en och annan kollega fick ta del utav.

  De bruna bönorna uteblev liksom semlan. Hittade heller
  inget på bokrean. Gjorde en kortare tripp och fick väl-
  behövligt miljöombyte. Gjorde oss även av med en bil
  full med grejer till både återvinning och R.K. Skymtar
  vissa delar av garaget nu.

 
Tog istället igen fettisdagsbullen idag (onsdag). Delade årets första och förmodligen enda semla med kollegan. Inget märkvärdigt alls. Hade lika gärna kunnat avstå helt. Men, men... då hade jag missat årets firandet helt och hållet.

Slutet gott allting gott.

Uppdaterat
Tog igen firandet på torsdagskvällen; bruna bönor och ugnsstekt bacon samt en HEL semla. Inte förränn nu känns årets firande fullständigt komplett. Nu kan jag vända blad i almanackan.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Törs jag erkänna att jag ätit 5½ semla i år? Det är ganska mycket va???

Men tack snälla, söta för komplimangen om min header i bloggen. Vad snäll du är! :) Det var precis den "känslan" jag ville förmedla, det viktigaste i mitt liv. :)

Kram och ha en fin torsdag!

2009-02-26 @ 09:36:52
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Ljuvlig m en ledig dag! Jag skall vara ledig ca 2,5 nästa vecka, sporlov!

2009-02-26 @ 15:04:31
Postat av: IBW

jag har ätit ganska många semlor, fler än, en, två ,tre, fyra, hm, m, har tappat räkningen.

Tänkte köpa en "prinsesstårta" och fira en förlovning´, hm, hm,

2009-02-26 @ 17:14:50
Postat av: Syrra

Jag har också ätit några semlor, 1,5 på jobbet, och 2 hemgjorda. Och idag syndade jag dessutom, fast det var faktiskt för att jag GLÖMDE bort mitt godisförbud. Tog en chokladbit efter lunch på lunchrestaurangen, sen påväg ut tog jag en polkagris då först kom jag på mig. Men nej jag ger inte upp för det..

2009-02-26 @ 19:46:33
Postat av: Sonja

Fick inte heller någon semla på fettisdagen, utan det blev en Stockholmssemla.

2009-03-04 @ 19:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0