Ojojoj

Har ni hunnit sakna mig??
Blogginspirationen fullständigt flög sin kos i veckan. Eller blev jag verkligt så 
utpumpad av skidåkningen i tisdags? Ok, fick viss träningsvärk, vilket jag inte
har nått emot. Då man får det i måttliga doser känns det mer som ett bevis på att man varit nyttig. =) 

Har i veckan planerat Springsteenhelgen och bokat både flyg och hotell i huvudstaden. Vi har erbjudits andra boenden. Bugar och tackar för det men man blir liksom friare med eget boende. Får även sambon ned över helgen. Dock reser
vi med olika plan då jag planerat in semester både på fredagen och måndagen.

I torsdags rasade full snöstorm i -15 graders kyla. Ovanligt med kyla samtidigt som snön rasar ned. Idag är det tredje dagen på raken med kyla och snöfall. Skönt att mysa inomhus.


Igår (fredagen den 6 februari) avverkade jag sista dagen utan några som helst godsaker. Har efter 32 dagar definitivt kommit ifrån de dåliga ovanorna. Passade på att unna mig idag. Tyvärr smakade Paradis chokladbiten istället bara fett. Urk! Har även smakat några chipsflarn som var bättre. Men inget större sug. Ligger lite lågt på godsaksfronten ännu ett tag.


Är dock mer sugen på ett glas rött. Idag är en stor dag. Ikväll börjar årets melodifestival! Vinet kommer att intas lagom till den första delfinalen i Göteborg lite senare ikväll. Ser särskilt framemot Shirley Clamp och Alcazar. Ska även bli spännande att se Serneholt och Scotts!?!?

Startfält deltävling 1, Göteborg
Nina Söderquick - Tick tock
Jonathan Fagerlund - Welcome to my life
Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Scotts - Jag tror på oss
Emilia - You`re my world
Alcazar - Stay the night
Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Marie Serneholt - Disconnect me


Lördag och klockan har redan passerat 19. Ska genast sätta igång med middagen.
Kikar in hos er kära bloggare tidigt i morgon bitti. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Syrran

..och idag är det 4e dagen som det snöar....SUCK!

I fredags trodde jag att det var -1,5 ute just för att det snöade, innan jag insåg att det var -15!! Fortsätter oxå mitt godisstop, kanske fram till påsk. (Fortsätter dock att unna mig fika när det bjuds)

Såg bara slutet av melodifestivalen, trist att Shirley blev sist, hann dock inte höra hennes låt alls.

2009-02-08 @ 06:47:34
Postat av: Sonja

Grattis till att godisuppehållet går så bra.

Melodifestivalen är definitivt något som jag står över, kan inte med det.

Petra Mede, dessto större anledning att passa!

2009-02-08 @ 10:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0